fredag 10 februari 2012

Sjukan fortsätter...

Borde kanske inte blogga om jag inte har nått roligt att skriva om... men bättre ett tråkigt inlägg än inget inlägg...

Är nu 2 veckor som jag varit "riktigt" förkyld (tur jag inte är man)... ömsom varit sjuk själv, ömsom VAB... På 15 dagar har jag jobbat 1 dag... känner mig väldigt nyttig... Har precis ringt och sjukat mig i helgen oxå...
Ska till doktorn igen idag, får se om de behagar ta en sänka och kanske skriva ut en hostmedicin som fungerar för annars får jag nog snart åka dit med lungorna i en påse sidan om...
Det värsta är att känna sig så menlös... Man har all denna tid hemma och kan inte göra ett skit, man är glad om man masar sig upp och kan klä sig själv... Ungarna klättrar på väggarna och dammråttorna håller på att ta över hela stället... Minsta ansträngning tar all kraft och orsakar svettninga värre än ett pass på gymmet... Gnäll, gnäll, gnäll... men jag hatar verkligen att vara sjuk och känna mig svag och eländig... så det så... och föresten så är jag aldrig sjuk länge, utan jag anser mig ha ett bra immunförsvar...

Imorgon ska syrran och Raffe ha namngivningsfest för Olivia... Det vill man ju gärna vara med på, men det är tveksamt... vill inte gärna smitta ner nån med dessa baciller/ virus "whatever"... kanske om jag kan hitta en rymddräkt med syretuber...

Nästa helg ska vi till Lalandia... och jag kan slå vad om att Stefan och Becka är genomförkylda då... bara därför att...

Idag är Becka i Lund på Katedralskolan och "skuggar" en elev... hon ska själv försöka ta sig hem från Lund för att känna på hur det blir att pendla dit sen... får se vart hon hamnar, sist var hon på väg till Ängelholm... Dagens spänning...!!!

Ha en underbart fantastisk dag... så hoppas jag att nästa inlägg blir nått mycket mer positivt...!!

Kram!!

3 kommentarer:

Vero sa...

Krya på dig!!

Linda sa...

Usch, det här är ju inget kul alls, Karolin. Hoppas verkligen att du snart är på benen och att ni alla förresten är det så att ni kan njuta av Lalandiahelgen.
Spännande för Rebecka att själv resa hem från Lund. Jag tror de behöver lite sådana egenresor...
Elin ska upp till Mariefred några dgr på lovet...åka buss med byte, i Göteborg upp och i Jönköping hem. Spännande...och lärorikt.
Minns när jag åkte tåg från Höör till Hbg i tonåren...höll på att hamna i Landskrona, kastde mig av tåget utan att veta var när jag märkte att det var fel tåg...och tog rätt när det tuffade in på stationen efter några minuter. Tur att våra barn har mobiltelefoner i sådana här lägen, det hade ju inte vi på vår tid :-)
(jag har svårt för korta inlägg/kommentarer ;-S...sorry)
Kram Linda

Storstadslivet efter 40 sa...

Krya på dig. Tänk positivt; snart e det vår =).
Nä jag vet hur du har det, skittråkigt och ångest över att inget blir gjort.
Vila dig nu och bli riktigt frisk.Kram annette