måndag 28 november 2011

Första advent!!

Igår var det första advent... Började morgonen med att tända första ljuset och barnen fick varsin adventspresent. Sen blev det röjningsarbete och ommöblering... Lite bättre blev det men långt ifrån bra... På kvällen kom pappa/ morfar och firade sin födelsedag här med ank-middag. Han vill hellre bli bjuden på middag än få present... han här ju redan allt han vill ha. Stormen ven utanför huset... men nått strömavbrott fick aldrig.


Två kusiner i morfars knæ


Jag och Tinne köpte biljetter till NKOTB och Backstreet Boys konsert i Malmö den 13/5 2012. Jag älskade NKOTB när jag var tonåring, var tom. i Stockholm och såg en konsert med dom... Det var så bra att jag hade blåmärken i händerna av allt klappade... Får se om det är lika bra nu 20 år senare...

Nått byggt i Olivers rum har inte hunnits med, helgen här varit fullspäckad... Öppet Hus på Skolstaden, kalas * 2, shopping mm. Ser dåligt ut med att det blir klart till jul... Inget att göra åt det, dygnet har bara 24 timmar hur man än gör...

Idag är jag hemma med en snorig, hostig och febrig Bella... Märks att hon inte är på topp... för hon är ovanligt lugn... Tråkiga är bara att jag ska på internat med jobb imorgon, Stefan har svårt att vara hemma med sjukt barn... Men kanske vi kan lösa det så jag kan vara med ändå... Detta här man ju sett fram mot så länge...

Ha en strålande underbar dag...

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: