onsdag 31 augusti 2011

Kluven!!!

Jag har ju varit med i VV länge nu... Kan inte påstå att jag nått nån större framgång sista tiden.. jag har heller inte följt kostprogrammet så det är inget mysterium precis... VV fungerar för mig om jag följer kostprogrammet... Men jag triggar mit sötsug/ begär hela tiden och har extremt svårt att stå emot allt det jag inte ska äta...







Min senaste tanke var att kombinera VV med LCHF (alltså hålla mig inom mina points, men utesluta kolhydraterna och öka på fettet)... Detta är en svår ekvation... Allt fett som ska ätas med LCHF går inte ihop med pointsen i VV... Sen ska man ju inte äta frukt och grönsaker som man gör i VV...


Men jag gillar LCHF tänket och allt det här med blodsockret... Jag gillar te.x inte produkter där man tar bort det naturliga och ersätter med kemiska substanser för att göra det så fettfattigt som möjligt... Allt som triggar sötbegäret utesluts ur kosten och det är det jag vill åt... Och man håller såg mätt och nöjd länge på LCHF mat... Men nackdelen är alla de gånger man vill äta ute, är bortbjuden etc.


.




Jag kommer att fortsätta att köra en kombo, helt enkelt min variant... Får hoppas att det lyckas...


Ska utesluta kolhydrater så mycket det går... Begränsa frukten till max 1 om dagen... Helt enkelt byta mina kolhydrat points mott fettpoints...




Igår när jag och Tinne var på Väla och skulle fika hos PåBERGS så blev jag glatt överraskad när Cafeét hade Rawfood fika... Jag tog en kopp the, grekisk yoghurt med valnötter och dadelsirap... Sen bara för att jag var så nyfiken tog jag en Rawfood kaka som bestod av nötter och frön, agavesirap, kakao... Väldigt gott och det kändes väldigt nyttigt... Tycker det är toppen att cafeér och restauranger börjar tänka på bra alternativ så att alla kan fika hos dom...




Kontentan av det hela är att jag vill hitta ett sätt att äta som ska bli mitt, inte bara tills jag gått ner X antal kg utan för alltid...




Ha en underbar dag!!!

Inga kommentarer: