tisdag 26 juli 2011

Sjukt barn...



... eller inte... Kanske har Bella en högre temperatur än alla andra... närmare bestämt 38,5... Febern kommer och går lite... har dock inte haft feber idag sedan hon vaknade... och energinivån är ju som vanligt på topp... igår vaknade hon strax innan 6 och var vaken hela dagen till kl 21 på kvällen... Fattar inte hur hon orkar, hon är bara 3,5 år... Frågan är om man ska ringa jobb och dagis och säga att vi kommer imorgon eller om man ska vänta nån mer dag... Vet inte om det är över eller bara början, känns som om där är en förkylning som inte riktigt vill bryta ut eller nått...


Stefan började känna av en förkylning igår och har snörvlat hela natten... men han låter sig inte hindras utav nått sånt utan jobbar på som vanligt... Han måste minst vara döende för att stanna hemma från jobb...


Blev ingen träning igår... var helt inställd på att gå på Bodystep (mitt favvopass)... men jag fick inte riktigt logistiken till att gå ihop... Stefan och Becka jobbade och var inte hemma förrän 18:30, Oliver hade "lanat" med en kompis och var helt slut i rutan och ville inte passa Bella... Hon kunde ju inte följa med när hon var sjuk heller... Jag blir bara så irriterad när allting runt omkring sätter käppar i hjulet för mig... Men idag ska jag iväg... om jag så ska gå över lik... Zumba och Bodybalance...


Ska försöka använda min ofrivilliga ledighet till nått vettigt... Har en garderob som är överfull av skit jag inte vill eller kan använda så en liten rensning där kanske hade varit på sin plats... Får se hur det går med lilla fröken hjälpreda...


Usch nu är jag sådär gnällig igen... men jag hatar att vara hemma såhär... känner mig helt onödig och jag äter en massa skit som jag inte ska när jag är uttråkad... Men givetvis ska man hålla sjuka barn hemma så att inga andra smittas... Men det hade varit skönt om hon kunde vara lite lugn och sitta och mysa och se film och så... Men nej Fullt ös, medvetslös!!!!


Ha en strålande dag!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bella är välkommen på förskolan imorgon :):)