måndag 20 juni 2011

Ridläger...

Finaste Julita eller Jullan Bullan....





I helgen som var har jag och Annette varit på vuxenridläger på LRK... Först när vi kom skulle hästarn adelas ut... Man skulle ha samma häst hela tiden... Jag önskade mina två favoriter som jag känner mig trygg på... Julita och Lasse... Såklart ville fler ha samma hästar... men jag fick iallafall Julita. Vi for iväg till stallet för attgöra iordning våra hästar och sen ge oss ut på en uteritt ner till havet där vi fick rida i vattnet med hästarn... En häftig upplevelse... för både ryttare och hästar... Man fick vara med lite för hästarna vill gärna lägga sig i vattnet och rulla runt...



Tillbaka igen och släppa ut hästarna i hagen sen blev det grillning, vin och spel för våran del... Var supergod mat där alal hade bidragit med nått för att förgylla kvällen...



Det hade blivit nån felbokning med våra rum så vi fick klämma ihop oss i två rum... Vi var 7 vuxna i vårt... jag och Annette delade på en luftmadrass... Var inte jättemycket syre kvar när vi vaknade men det var ok...



Nästa dag var det först dressyrpass... Mycket roligt... Sen lunch och sist en liten hopptävling som resulterade i en tjusig rosett... Jag höll mig till att hoppa 30 cm... jullan hade lätt hoppat 70 cm mnen jag är en fegis. Tyvärr så blev det inga bilder eftersom man inte ville ha mobil och så i fickan när man rider, om man skulle trilla av. Men jag har hittat lite gamla bilder av Jullan och en av Annette och Gullan som hon hade på lägret...





Julita i hoppskogen... (det är INTE jag som sitter på, om nån nu skulle tro det...)




Annette och Gullan...



Supertrevlig var allt och inte en regndroppe fick vi på oss... Längtar redan till nästa år...

1 kommentar:

Becca (who?) sa...

Hittar jag något mönster kan jag nog vika en gris ^^'