lördag 5 mars 2011

Vårkänslor...

Önskar att jag hade spenderat dagen utomhus idag... men så är inte fallet. Var uppe i tid imorse, körde Becka till konfan och sedan vidare till Helsinghåla för vägning... (Minus 0,3 kg, jag är nöjd ändå... Hade egentligen inte räknat med nått minus efter denna veckan...)

Vädret var så härligt, solen skiner och fåglarna kvittrar men det blåser halv storm...

Planen för dagen var att Stefan skulle fixa bilen som ska ombesiktigas på måndag... Men hela dagen har vi bara såsat rundor.. nu först har Stefan kört för att handla delar till bilen... Jag och Bella är hemma för det är snart dags att hämta hem Becka som varit i Höganäs med konfirmanderna...

Har kommit igång med jobbet på nya avdelningen nu... Jag trivs jättebra, men det känns ändå lite konstigt såhär i början... Allt känns så lätt som om man inte gör nått... Till på köpet har jag varit dyngförkyld dessa första dagarna... Börjar äntligen lätta... Men istället har jag fått vackra förkylningsblåsor i nyllet... Aldrig får man vara riktigt glad... Nästa vecka ska vi sätta vårt nya schema... första gången för mig så det gäller att planera väl nu...
Bella gör sin finaste min...
Stefan skulle fixa tre rätters igår... men bara två rätter hanns med... huvudrätt och efterätt. Bilden föreställer huvudrätten... Fläskfile med svamp och lök.... pommes ( inte min favvo , för mkt points) och chilibearnaisesås och tomatsallad... Supergott...
Efterätten var Pannacotta med bärsås... Den hann jag inte fota innan jag hade slukat den....sorry...
Förrätten skulle vara fritterade marinerade räkor ( ingen VV mat det heller, men det skiter jag i...)med dip... men det blev aldrig av så jag hoppas på det idag istället, för det är bland det godaste jag vet... mmmmmm....

Det var Let´s Dance igår... Så även hemma hos oss... Här är Bella och Oliver i en SlowFox... Såklart fick dom 10 poäng av juryn.....

Idag är det andra chansen på Melodifestivalen... Inget jag bryr mig vidare om... för jag tror att Eric Saade tar hem hela klabbet och att han även har en bra chans i Eurovisionen sen... han är inte min favvo men den jag tro mest på ändå....

Ha en underbart fantastisk dag....

Kramar!!!!!

1 kommentar:

Tesse sa...

Vad sjutton gjorde Becca i Höganäs med konfirmanderna?! Här är väl inget spännande? :)

kram!