tisdag 1 mars 2011

Liten update....

Idag har jag varit ledig... Skönt som alltid, men nu vill jag komma igång med jobbet på nya avdelningen... Komma in i rutinerna och bli en i gänget... Känns jättebra och jag känner mig jätte välkommen...

I förmiddags var vi en tur till Åstorp så att Bella och Patsy kunde leka lite medan mammorna snackade skit och drack kaffe... Som vanligt ska det bråkas om alla sakerna och just den saken som den andra har är den roligaste...

Hemma igen drog dagens projekt igång... Storstädning av kök och badrum.... så nu är där iallafall upprymt och fräscht... Så länge det varar... Städning i detta huset håller inte särskilt länge.. Önskar att samtliga blev lite bättre på att städa undan efter sig och slänga skit... Vet inte hur många tomma förpackningar det fanns i badrummet... Ja, ja vi är lika goda hela bunten, men vi hade sparat både tid och irritationer om vi blev lite bättre på att hålla ordning.

Imorgon ska jag till tandläkaren och laga en tand... Inget jag gillar... först bli torterad och sedan betala en förmögenhet för det...

De senaste dagarna har jag haft en riktig svacka i min viktminskning... Har inte lyckats hålla mig borta från godsaker... Är lite retligt för det gick ju så bra... Nu blir det inte vägning förrän på lördag så jag får skärpa till mig dessa dagar som är kvar och hålla tummarna för +/-0.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, tänk om alla kunde plocka lite efter sig själva...så MYCKET mindere irritation det hade skapats då - vi har det exakt likadant.
Lycka till på nya avdelningen och även på lördag - jag håller tummarna att allt går bra, båda dagarna.
Kram Linda

Anonym sa...

Den nya avdelningen får ett bra tillskott med dig som ny arbetskollega....
Hoppas du kommer att trivas jättebra.
Skönt att du hunnit med lite nyttogrejer oxå på din ledighet, tråkigt att göra men skönt när det är gjort....
Tandläkare är ett illa måste, jag tycker inte heller om det men hos mig bottnar det i tandläkarskräck.....

Kramisar Carina