måndag 28 februari 2011

Ont i magen...



Bella och jag har tagit en ofrivillig ledig dag idag... Efter en veckas semester från dagis och jobb så faktiskt längtade vi lite det... Men en orolig mage som gör ont på Bella Bus gör att vi får ha mysdag i soffan istället. Bella har lite till och från haft ont i magen, bara för att i nästa stund må bra igen och busa och härja som vanligt. Har inte varit dålig i magen heller, förrän i gårkväll... Tror jag bytte 5 blöjor i rad.... lika dant nu på morgonen... Allt hon får att äta kommer ut ganska snabbt i flytande form... Men hon äter och har aptit, så jag tro inte det är nån magsjuka... Man börjar ju alltid att fundera en massa, kan hon vara allergisk mot något... Ska man tetsta mjölkfri kost eller vad... Eller är det bara jag som nojjar... Man hade ju kunnat gå till Vårdcentralen, men tyvärr har jag inte mycket förtroende för Ekeby VC... det är alltid olika läkare, dom verkar inte bry sig för 5 öre... Skriver bara ut penicillin när det är uppenbart att det är streptokocker eller så... Jag få se hur det utvecklar sig, ungen är ju pigg och glad ändå...




I lördags var våra barn i Höganäs hos Lennart och Carina och mös i fulla drag... Det bjöds på Tacos och godispåsar... Jag och Stefan var på Le Cardinal och åt med Tinne, Raffe och päronen... Så himla god mat... Jag kan knappt minnas när jag åt så gott sist... Jag började med en Toast Skagen... Stefan var ju bara tvungen att testa grodlår (urk), Sedan valdes det fritt från kryssmenyn, oxfilé, råstekt potatis, rödvinssås... Mmmmm... Till efterätt en Irish coffe och en vitchoklad pannacotta... Så ljuvligt god.... Efter åt gick vi på Bishop Arms och tog en öl...


I går mötte vi upp Lennart, Carina och barnen på IKEA, sen blev det en tur till Familia för proviantering innan det blev soffmys för hela gängt med tidig sänggång och Wallander...
Ha en toppenbra dag... Kram!!

1 kommentar:

Linda sa...

Vilken toppenhelg ni har haft! Stackars Izabella, hoppas att hon snart blir bra i magen igen! Tråkigt att det skiftas läkare på er vc hela tiden...man vill veta vilken man kommer till och speciellt när man under småbarnsåren kanske är där lite oftare än annars.
Grodlår låter lite spännande, tycker jag...men jag kanske inte hade valt det om det finns andra starka säkra kort på menyn. Vet du om det var knaprigt eller segt?
Ha en bra dag, trots jox med magen och lycka till på nya avdelningen!!
Kram Linda