onsdag 23 mars 2011

Hej Världen!!!!

Idag skiner solen, fåglarna kvittrar... Idag blev det minsann tunna skor istället för vinter dojjorna... Har längtat efter mina Converse hela kalla vintern... äntligen fick jag hoppa i igen...

Bella mars 2009


Dagen har hittills bjudit på date med päronen... Dags för papputen att betala räkningarna och jag fick bistå... Även lite planeringen inför helgens hundvakteri... Päronen ska ju till Herning i Danmark på skrotmarknad... Barnen gillar det skarpt för mormor brukar komma hem med roliga och spännande presenter efter en sån tripp...


Bella mars 2010


Restena av dagen kommer att spenderas på jobb... Kväll nr 2 av 4 denna veckan.... Tråkigt, men vad göra, man ska vara glad att man har ett jobb... From 11/4 har jag själv satt och planerat mitt schema så då blir det lite bättre. Men man måste ju fortfarande få ihop sina timmar, jobba X antal kvällar och synka med resten av gänget...


För framtiden så har vi bokat in Ladys Night i Malmö... 29/10... ska bli så trevligt... Har velat gå i flera år men det har inte riktigt funkat innan... Har hört av andra som varit där att det är himla trevligt... Så det ser jag fram mot...


Vi är lite sugna på Stockholm Horse show i år oxå... Det är i slutet av November... Det var en så otroligt rolig och härlig weekwnd förra gången... Enda kruxet är mitt dåliga samveta jämtemot Oliver som oxå så gärna vill åka nånstans och bo på hotell och se en show... Kan kanske få honom intresserad av hästar till november... Stefan vet jag att jag inte kan intressera för hästar och han är ju en vuxen karl så han kan hitta på nått som roar honom mer...


Hade ju annars spissat in mig på vinprovning i Fredensborg och en härlig weekwnd där... Så skönt att komma hemifrån och bara va, dricka gott vin, äta på restaurang och titta i en annan stad... Men i år blev vi inbjudna till Helsingør istället... En söndag!!! som jag dessutom jobbar kväll på.... Skit oxå...

Får se om jag kan övertala mannen i mitt liv till en weekend på tu man hand iallafall... Tror det hade varit bra för oss....

Jaha där var lite tankar och planer inför framtiden- drömma kostar ju ingenting...





Vad det gäller VV och min planerde viktnedgång så är jag så omotiverad... KAN inte motstå nått... Min räddning är gymmet på jobb... Försöker träna alla dagar som jag jobbar dagpass... Kör då 30- 45 minuter crosstrainer, löpband, roddmaskin och lite styrka... Känns jättebra, syns inget på vikten eller kroppen ännu men jag känner mig lite mer fit iallafall.... Lite piggare och lite rörligare...

Hoppas alla ni där ute får en underbar dag... Jag gör mitt bästa för att min ska bli just det.... Kramar i massor till er alla!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja de är en fin dag, synd bara att man ska ligga inne och vara kräk sjuk (alla 3 dessutom) ha de gott!
Kram Tinne