tisdag 22 februari 2011

Ibland...

... måste man inse fakta och tänka till. Men det är ju sådär lagom skojjigt. Det blir ingen Greklandsresa för oss i år... Det är alldeles för mycket pengar... Vi skulle vara upp i otroligt mycket pengar innan vi rott hela resan i hamn... Trist men sant. På ett sätt är jag glad att vi inser det redan nu, att vi slipper stå med skägget i brevlådan sen... Det är ju inte bara resan, det är fickpengar, alla behöver nya pass. Becka ska konfirmeras i maj, och det är inte gratis heller.

Nä, hur tråkigt det än är, och hur mycket jag hade önskat att vi kom iväg så är det såhär det får bli... Kanske nästa år... men det gäller att planera redan nu och spara...

Idag var vi på IKEA för att Bella skulle få testa leklandet... hon har ju stått utanför och tjutit för att hon inte fått gå in... Idag knatade hon glatt in... men bara 5 minuter senare ringde min mobil och jag fick gå och hämta en ledsen Bella... hon saknade sin mamma, gullunge.

På IKEA mötte vi Pia, Josefine, Lasse och Sören. Evigheter sedan jag såg Sören.... så det var kul.
Imorgon ska det busas på busfabriken... med Linda och hennes knoddar och Tesse och Wilma... Får se om man hinner sitta och snacka med de andra mammorna eller om jag ska fara fram i trånga tunnlar efter Bella... Får muta Becka och Oliver så dom jagar henne i tunnlarna iallafall...

På torsdag har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat en ansiktsbehandling för mitt presentkort jag fick när jag fyllde år i augusti. Får tillochmed lite tid över mellan VV och behandlingen så det kan kanske bli lite egentid i Helsingborg och en liten tur på Kullagatan, där har jag inte varit sedan i sommras, då jagandes efter 3 barn... Ganska mysigt.. men sen vill jag hem igen för även Älsklingen har semester och vi kan får mysa tillsammasn allihopa i 4 dagar...

Nä lite skönhetssömn...

God natt alla och ha det bäst!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tyckte oxå att det var väldigt dyrt för er. Bättre att vi tar till nästa år, då kanske jag kan ta sen semester o vi kan ta en restresa:)
Det kommer ju fler tåg o som du sa bättre att inse det nu än senare.

Kramisar Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

Vad e en bal på slottet???
Sverige har också vackra platser att åka till
Kramar annette