söndag 19 december 2010

Söndag, slöa söndag...

det går framåt för min Amaryllis


Idag har vi varit på julbord på Aurora... Det blev bara Tinne från hennes familj eftersom de andra två akut blivit magsjuka... Fy bubblan, stackars Raffe och Patsy...

Maten var jättegod... men tyvärr kan man bara äta väldigt lite... Jag tog en runda på sill/ fisk bordet.... laxen var ljuvlig... Mmmmm. En runda på det andra bordet och då bara lite, lite av varje...( det jag gillar) Blev helt stoppmätt.... Fick ändå trycka ner en kopp kaffe och en mandelmussla och några gotter men sen var det stopp... om jag inte oxå skulle bli magsjuk. När vi gick av båten ville några i sällskapet in på Shakespear och ta en drink... Jag kunde inte ens få ner ett glas vatten... Jag drack inga drinkar innan heller utan bara en liten julmust 33 cl...

Bella somnade i bilen hem och har sovit sedan dess... hon var pigg och glad hela båtturen, men det luktar halsfluss igen... Får kolla imorgonbitti så hon inte fått feber. Det är ju bara 3 dagis/ arbetsdagar denna veckan så det hade varit skönt att slippa vara hemma... Man har ju en hel del att fixa med på kvällar och lediga stunder nu fram till jul... Bella har oxå julfest på dagis på tisdag...

Även Stefan tog en välbehövlig eftermiddags lur, så jag passade på att fixa lite "tags" att sätta på julklapparna.... Roligt att få pyssla lite...


julklappstags...

närbild...

Vi har ju gjort en del julgodis här hemma... Wienernougat, (härmade Tinne), knäck och brända mandlar... Allt har varit väldigt gott så det får nog tillverkas lite mer innan julafton...

Imorgon är sista ridningen för året... Jag står fortfarnde i valet och kvalet om hur jag ska göra nästa termin, har lagt en fråga till stallet om jag och Becka kan få rida i samma grupp... men inte fått nått svar... Jag vill ju helst fortsätta, men det är långa måndagar... Vi får väl se... imorgon ska det ridas iallafall... hoppas såklart på fina Jullan-Bullan!!!

Ha det bäst!!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Håller tummarna för att det INTE är halsfluss!!
Det är så gott med julmat...men man blir mätt väldigt fort, vilket är lite synd om man är matglad :)
Så fina tagsen blev. God Jul stämpeln är så himla fin!!!
Ha det bra!
Kram Linda

Anonym sa...

Hoppas ni klarar er från sjukdomar, både halsflussen o magsjukan.... inte vad man vill i dessa tider.
Jättefina tags, avundsjuk att du e så pysslig:) det har aldrig legat för mig, tror jag e för bekväm o har för dåligt tålamod.....

Kramisar Carina