onsdag 22 december 2010

Oflyt... är mitt andra namn...


Ja denna dagen går till historien.... Egentligen började oflytet redan igår... När jag skulle köra hem från jobb så hade bilen fått en ispropp och började koka... Jag lyckades köra hem med en rykande bil... Till på köpet höll jag på att köra på två som var ute med en hund mitt i gatan... Utan värme i bilen blev varje andetag till is på insidan av rutan = dålig sikt...Stefan var ute och fyllde på glykol och vatten i den... I morse var det likadant... Redan på väg till dagis började bilen koka igen... Jag fyllde på vatten utanför dagis och körde sedan till macken och köpte glykol... Ringde jobb och sa att jag var på väg men att bilen strulade.... Försökte köra till jobb men efter en bit insåg jag att jag aldrig skulle komma ända fram och sen hem igen på eftermiddagen... Jag fick ringa till Papputen som fick kliva ur den varma goá sängen och ge sig ut i 20 minus och köra mig till jobb... I en timma var jag ute med min iskalla bil, gissa om jag var djupfryst... Jag körde hem bilen och gjorde en brasa och lite kaffe iväntan på min färdtjänst... På jobbet var det oxå full "hoolabaloo" Inget jag vill gå in på här... Pappa kom och hämtade mig när jag slutade och vi körde både till dagis och affären för att proviantera... Väl hemma lagade jag mat.... Stefan jobbar över... Sen ringde han och sa att han måste jobba imorgon oxå... Jippii!!! Jag har julklappar kvar att köpa, ska ha folk på middag på kvällen och ingen bil... Vad göra???? Jo ringa Pappa igen och be om skjuts till Familia... Så där får jag se till att hitta alla julklappar jag har kvar... Tur man har sin Papput... Som lite extra bonus så brände jag knäcken så nån sån blev det inte och tvättmaskinen hade frusit, men den har jag tinat upp nu och tvättar för fullt...
Jag är glad att vi får en vit jul, men den här extrema kylan har satt lite väl många käppar i hjulet för mig... Har just nu lite svårt att känna den där julfriden och glädjen... Tur att vi ska bort över jul så att man kan få koppla av från allt organiserande och planerande...
Hoppas alla andra haft en underbar dag..... ska bli spännande att se vad morgondagen har att erbjuda???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stakars dig! Tycker verkligen synd om dig :(
Själv är ja på jakt efter mandelmusslor och glögg så de ska ja spendera min morgondag med...
Hoppas du får de bättre imorgon, ring om du behöver hjälp annars ses vi imorgon kväll

Puss & kram din lilla syster

Linda sa...

Nämen vilken dag du har haft...och vilken himla snäll pappa du har!!
Jag hoppas verkligen att din morgondag blir lugnare och att du sedan kan njuta av dagarna i Danmark.
Kram Linda

Anonym sa...

Hoppas allt reder sig till det bästa:)

Kramisar Carina