lördag 20 november 2010

Weekend...


Kvällens vin... mycket gott faktiskt...

Å, vad skönt med helg... Som jag har längtat... Fredagen på jobb gick i slowmotion... innan klockan äntligen blev 15 och man fick gå hem... Jag körde direkt till MAXI för att shoppa lite fredagsmys... Bestämde mig för att lyxa till det lite med 3 rätter.... Men bara 2 hanns med innan vi var så mätta och trätta att vi gick i däck i soffan....


Vuxen förrätt... Toast Skagen...



Oliver och Bellas förrätt... ost och kex...


Beckas förrätt... sushi... såklart glömde jag tillbehören
med soja, ingefära och pinnar... Men hon blev glatt överraskad....
Huvudrätten blev Ryggbiff med Grekisk, varm potatissallad och tzatziki... den hann jag aldrig fota innan den försvann.. Jag är ju lite glups och prioriterar inte fotografering framför att äta mat... Desserten skulle vara Ben & Jerry glass... en favvo i den här familjen... Men den hann vi inte med... För när Idol drog igång åkte godisskålen fram för att Bella skulle få lite innan hon somnade...
Hejjade som vanligt på Jay... spelat ingen roll vilken genre eller låt han sjunger så blir det superbra... Sen är det en liten bonus att han är från Hbg...
Stefan har kämpat vidare med vårt projekt... Nu är där dörrhål oxå... Väggen består av gammaldags lertegel... Dammar bara lite... Värsta Londondimman för minsta lilla.... Host, host!!! Nu är där faktiskt en dörrkarm oxå... Har jag en himla tur och tiden på min sida så kanske , kanske kan det bli tapet på vardagsrums väggen innan första advent... Hade varit toppen nu när man ska pynta till det och så....

Idag är Stefan och jobbar... Perfekt... jag har ledig helg... han jobbar... vi tröttnar inte på varandra iallafall... Jag och barnen ska shoppa lite , senare ikväll blir det kalas hos Lennart i Höganäs... Ska bli himla kul faktiskt....

Nu tycker Oliver att jag ska ge mig så hankan få datorn... Ha en toppendag alla!!!

Kram!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg ju jättemumsigt ut.....
Ser fram emot att träffa er ikväll....

Kramisar Carina