lördag 6 november 2010

Tjooohooo!!!

(fotograf Bella...)


Äntligen lördag, alla är lediga och så gott som friska... Inga planer för dagen mer än ett besök på kyrkogården... Läge för mys och att vara tillsammans... typ i 5 minuter... Sen ringde telefonen och Stefans bror hade mer ved till oss... Stefan for iväg och kvar sitter vi andra, precis som alla andra dagar och glor...
Det är jättebra med gratis ved och visst får man ordna det när man är ledig... men vi har så få dagar som vi kan göra nått allihopa på så jag blir lite besviken...


Igår var det fredagsmys... När Stefan kom hem stack jag iväg på MAXI och provianterade lite... På vägen hem fiskade jag upp Becka som var i stallet hos fina Dunder...

Väl hemma igen med varorna så blev det till att fixa middag... Rullader på fläsfilé, pesto och ost, råstekt potatis, färsk sparris och bearnaissås... Supergott...

Till efterätt skulle vi göra ett expriment med Crepés Suzette... Det blev tyvärr lite för bränt så det blev inte riktigt hundra... Men det var gott ändå... Lite kul med flamberingen... och ja, vi har kvar vår köksfläkt...

Efter maten tittade vi på Idol... Efter Idol blev det ryggläge... Oliver & Oliver byggde tältläger framför tv:n, Becka ockuperade datorn så vi gick upp och kollade, Cirkus Möller och utröstningen i Idol... trist att Geir åkte ut... men jag är glad så länge Jay är kvar... sen minns jag inte mer för jag somnade...

Hoppas alla får en trevlig Lördag....

Inga kommentarer: