söndag 21 november 2010

Kalas och trasig kamera...


Kortet till födelsedagsgrisen....

Igår var vi på himla trevligt kalas i Höganäs (som alltid med de människorna). Supergod mat och dryck... Lite extra lyxigt på Lennart och Carinas kalas eftersom dom har en riktig bar .... Gott med exotiska drinkar...

Stefan jobbade ju igår... Becka var i stallet... Jag, Oliver och Bella skulle fixa present och göra några småärenden på Väla... Hade lite problem att hitta till NetOnNet:s lagershop... Vi såg huset men hittade inte vägen med en gång ändå... men det ska ju var lite svårt att hitta till deras lagershoppar... Efter det körde vi på Väla... efter ca 15 minuter på väla muterade Bella till "The baby from hell" Hon skulle inte åka vagn... Hon skulle inte hålla handen (det var miljarder människor på Väla igår). På apoteket fick jag klämma henne mellan mig och disken medan jag betalade... Oliver skämdes... Bella låg på golvet och skrek... Jag fick nog och lyfte upp henne och bar henne skrikandes och sparkandes genom hela Väla... (alla glodde, trodde väl att jag var nån barnkidnappare). In i bilen samma kamp där... Bella står i brygga i bilstolen fortfarande skrikandes för att jag inte ka kunna knäppa fast henne... Väl fast i bilen så skriker hon hela vägen hem... Himmel vad trött jag blev, och genomsvettig... Snacka om 3 års trots... Hade egentligen fler ärenden att uträtta men det får bli en annan dag, förhoppningsvis utan Bellas sällskap....

När Stefan sen kom hem från jobb, var det snabba ryck... hade lite jultidningar att leverera på vägen oxå... Nu är alla utdelade... Skönt.
På kalaset bad jag Rebecca ta lite bilder med kameran... vilket resulterade i att ganska snart hade Bella kameran och gick och fotade allt och alla.... Sen åkte såklart kameran i golvet och linsen fastnade... Stefan försökte fixa den men den är kaputt... Alltså inte ens ett år hade jag kamera... Får hoppas att jag hittar garantin och att den gäller....
Jag vill gärna kunna fota till jul och har inte riktigt kassa till att köpa en ny kamera just nu....

Life is a bitch!!!

Här är några av de 75 bilderna Bella hann ta innan kameran dog....

Stefan och Wilma... (sötaste kanelbulledressen... Synd att den inte finns till mig...)

Trött Becka....

Snygge Greta.... NOT!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh fy va hemskt. Hoppas ja slipper såna utbrott med Patsy i framtiden.
Men de var ju bra att ni kom på ett skojigt kalas iallafall.
Man får ge o ta här i livet har ja hört....

Kram Tinne

Linda sa...

Vilket Välabesök!!! Jag kan lätt sätta mig in i din situation och den är inte rolig när man befinner sig mitt i det :(
Skönt att dagen slutade med ett lyckat kalas!!
Hoppas att det ordnar sig med kameran.
Kram Linda