onsdag 6 oktober 2010

Liten uppdatering.

Här går mesta tiden åt till att jobba just nu, känns det som... Denna veckan blir det inte mycket tid spenderad med familjen... I måndags var jag förvisso ledig... men alla utom Bella och jag var i skolan och på jobb... Här bakades det kanelbullar. På eftermiddagen fick vi fint besök av Linus och Josefin som kom och fikade med oss... Efter det var det ju ridning... Har Julita just nu... en superfin häst men med mycket styrka och kraft så det känns i diverse muskler såhär efteråt...

Igår började dagen 6:45 på jobb, jobbade till 12 sen bar det av på "kick-off". Hade först värdegrundsarbete. Där sitter man och diskuterar hur vi på Borgvalla och vår avdelning ska jobba med de olika värdegrunderna som Helsingborgs stad satt upp för oss... Efteråt fick vi "medalj" (ok, pin då). Lite i 18 drog vi ner till Knutpunkten för en cider på Stinsen innan vi klev på Aurora och Skaldjursbuffé... Vet inte riktigt vad jag ska säga om det... Provade krabba för första gången, det vita köttet var gott men resten var ingen hit. Åt Kungskrabbe klor, kräftor och räkor... Jo, det var gott, men jag hade uppskattat en buffé med kött mycket mer... Det är för mycket på en skaldjursbuffe som jag har förutfattade meningar om... men stämmningen var på topp så vi hade en himla trevlig kväll...

Idag har jag varit hos sjukgymnasten som tyckte vi skulle avancera så det blev till att lyfta skivstång idag... Kändes rejält i mina redan ömma armar... Där fick gäddhänget sig en runda...

Snart dags för en kväll på jobb... Förhoppningsvis har inget rört till sig och vi får vara alla 3 på vår avdelning... har inget emot att hjälpa andra men jag trivs bäst på MIN avdelning där jag känner alla och vet vad som ska göras... Orkar inte sitta av tid för att man inte vet... På den egna avdelningen hittar man alltid saker att göra... Inte mins dokumentering i diverse dokument som ska vara i ordning...

Becka och finaste Dunder



En rolig sak som hänt är att Rebecca har "skaffat" häst. Eller lånat ska man väl säga... Hon ska få ta hand om och rida Dunder ett par dagar i veckan. Superbra, det är det närmsta man kan komma egen häst utan att ha en själv. Vi ska betala för bakskorna, sen är det bar för Rebecca att pyssla om lille fine Dunder... Blir förhoppningsvis lite hästmys för min del oxå... Inte fel...

Nä nu får jag nog ta tag i mitt liv så vi kommer iväg till dagis och jobb...
Ha det bäst alla!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt för Becka med "egen" häst.... då lär ni se mindre av henne nu ;)

Kramisar Carina