måndag 11 oktober 2010

Ännu en helg till ända....

I fredags efter jobb åkte vi allihopa till Åstorp på "pizzanight".... helt klart godaste pizzan jag ätit. Efter pizzan blev det fredagsmys och Idol... kanske inte Tinne och Raffes favvoprogram men dom var snälla och ställde upp.

I lördags bestämde vi oss för att åka på skogstur och leta svamp.... Jag trodde att jag skulle hitta tillbaka dit där jag och Annette hittade svamp... men icke... Tror vi körde runt varenda grusväg i hela Hishultstrakten... Men ingen svamp... eller jo, egentligen en massa svamp, men inga som vi vågade plocka... Hungriga blev vi oxå så vi åkte till Örkeljunga och gick på McD. Där träffade vi Nicke som var ute och körde motorcykel... ibland är världen bra liten. Vid McD fanns även nått som hette "Gotteboet" där införskaffades godis till kvällen.
På vägen hem körde vi inom Påarp och hjälpte pappa att ta in veden... och Oliver fick sin 500 lapp...
Hemma sen blev det bara mys framför tv:n med gottiset från "gotteboet" och en mugg glögg och (årets första) pepparkakor.... Mmmm

Söndagen bjöd på Välabesök... Det shoppades nya skor till Bella, höstjackor till Becka och Oliver. Akvarellpapper och lite annat på Panduro. Badkläder till Stefan och Becka och varsin ny väska till mig och Stefan inför Lalandia trippen. Vi mötte Tinne, Raffe och Patrice på Väla och tog en fika med dom... Ganska mysigt...
På vägen hem lyckades jag lura in familjen på Flowerteam, så det blev lite nytt till krukorna i trädgården. Tog även in alla växter som ska övervintra inne, sen får vi se om jag lyckas....



ingen svamp men ett stooort vindkraftverk...

Fika mys på Väla

Nya dojjor....

Vedklyvning... snart är allt inne och kan värma gott i vinter...


Höstfint....

mera höst...

Idag är jag hemma med Bella som har feber... stackarn var helt utslagen igår kväll... Idag är hon fortfarande varm men betydligt piggare... Sa igår att hon hade ont i halsen... får avvakta och se om det kanske är en ny halsfluss på G... Hoppas inte det för det var ett he-vete med penicillinen sist...

Ha en bra dag alla...

Kramar!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Så fint du har gjort i dina utekrukor :)
Hoppas att Izabella snart mår bättre och att det inte är halsfluss hon har.
Kram Linda