måndag 20 september 2010

Ännu en helg till ända...

Har en ledig dag idag... Men det blev upp tidigt med lilla fröken Morgonpigg... Skjutsade barnen till skolan och körde sen till päronen för del två i fixa internetanslutning... Kunde inte lösa problemet, utan det blev till att beställa ett nytt modernare, modem... Inte ens killarna på telia support och Norton support kunde hjälpa mig så nått fel är det som är trasigt...


Skulle ju haft semester i lördags, men så blev inte fallet. Klockan 11 i fredags fick jag ett samtal från gruppledaren som sa att hon inte kunnat fixa nån vikarie, så tyvärr... Som tur var ställde Linda upp för mig och bytte så att jag fick jobba morgon istället och ta 3 timmars komp så att jag kunde vara med på Wilmas dop... Så himla fin hon var lilla dockan. Och en himla fin och enkel gudstjänst... det var verkligen Wilmas dop och inget annat... Bella körde ju en egen show bakom själva dopet, men jag tror det var Ok... Prästen sjöng med barnen oxå så att alla var delaktiga... Lennart hade "gett" Wilma en sång som framfördes och inte ett öga var torrt...


Efteråt bjöds det på syndigt goda kakor och tårta i församlingshemmet... Mmmmm, vågar inte ens fundera på hur många points jag satte i mig där...
Igår var det först jobb hela dagen sedan var vi och röstade, (som om det gjorde nån nytta), sen åkte vi till Åstorp och fikade... Var så längesedan vi myste med lillkusinen...

Ikväll är det uteritt i stallet... så det är väl bäst att leat upp sin regnjacka kanske....

Ha det bäst!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, dopet gick verkligen jättebra, inte så stelt som det brukar vara när det är i kyrkan. Prästen var kanon, sen oxå en liten bonus att hon som spelade piano var en kändis för Pedersens från Allerum.
Kändes som att vi var en enda stor familj, vilket vi ju i och för sig är...... men jag tyckte att även prästen o Boel smälte in galant och fick det att bli en mysig dopakt...

Kramisar Carina

Tesse sa...

Tusen tack för att ni kom och förgyllde Wilmas dag!
Har du några fina bilderfrån dopet får du gärna maila över, försöker samla alla till henne :)
stora kramar från oss!