onsdag 18 augusti 2010

Regnet det bara öser ner....


Ja, den här sista semesterveckan är inte så upplyftande väder mässigt. Fast an kan ju tända lite ljus och mysa så, så hemskt illa är det inte... Det får gärna regna nu bara det är uppehåll på lördag när jag ska fira min födelsedag...
Känner oss ganska tråkiga... Håller mest på och grejjar här hemma... barnen leker med kompisar... Har inte gjort alla de utflykter vi planerade men så är det... Det finns ju tid efter semester och sommarlov oxå...
I måndags började ridningen igen efter sommaruppehållet... Jag fick rida på en av privathästarna "Greta"... En fin och pigg häst som kändes trygg och bra... Helt i min smak... Annette fick rida min älskade "Lasse" men det gick oxå bra...
Tisdag började Beckas ridning... Hon red sin favvo Smokey...
Jag var inte med för jag var med Bella hos tandläkaren... hon var jätteduktig och gapade fint så att dom kunde titta och räkna alla 20 tänderna. En fin påse med tandborste, tandkräm, sagobok och klistermärke fick hon med därifrån... När vi kom hem så kom Bente och Christer med sjöstenen som vi hade beställt. 2 ton... såg inte mycket ut för världen på det stora lastbilsflaket.
Idag började dagen 8:10 hos sjukgymnasten... Kör ganska tufft där nu för att stärka upp hela kroppen... Han säger att jag är "naturligt" stark... Men att jag gör för många fel därför får jag ont... Känns jättebra att träna iallfall, synd att det bara är en dag i veckan...
Väl hemma igen blev det frukost och sedan satte vi igång att lägga ut nya stenen i rabatten... Vi fick köra kort pass mellan regnskurarna... Ikväll grillade vi. Och nu håller Stefan på att fixa avloppet i badrummet som svämmar över varje gång vi tömmer badkaret...
Imorgon är en ny dag... Ha det bäst!!!
♥♥♥ Kramar!♥♥♥

1 kommentar:

Linda sa...

Så fin ljusstake, just en sådan är jag på jakt efter...
Du har fullt upp ända in till sista semesterdagen:) Håller tummarna för fint väder på din födelsedag, kram Linda