måndag 5 juli 2010

Semester helg...

Fick lite dåligt samveta när jag klagade på min lilla tjej,
hon är minsann en riktig hjälpreda oxå....

Jepp... helgen som just passerat var en försmak av semestern...

Det har varit strålande sol och varmt... vi har grillat varje dag... och suttit ute tills sent på kvällen, eller tills myggen blev så påfrestande att vi gick in... Så härligt och mysigt....

I lördags var jag och Tinne i Ullared... Var ett tag sedan jag var där.. Varje gång tänker jag, varför åker man inte dit oftare det tar inte så himla lång tid och man MÅSTE inte handla för tusentals kronor... Det var lagom med folk i Ullared, kan bero på värmen men med AC i bilen och ett svalt varuhus så var det inga problem... Jag shoppade en del kläder till alla i familjen... en potta som spelar en trudelutt när det kommer nått i den och lite annat smått och gott.


Medan jag var i Ullared kämpade familjen med poolen som kommit upp... Ett trädäck håller på att konstrueras i anslutning där man kan sitta och sola , eller agera badvakt mellan doppen... Kommer att bli hur fint som helst...


Söndag var en lugn dag... Var på Mekonomen och bytte delarna till V70, en del var dock beställningsvara så den kommer imorgon... Resten av dagen blev poolen... Stefan har sett lite för mycket på "Arga snickaren" så alla ska hjälpa till... Jag både sågade och spikade och grävde ner plintar, men det är bara roligt när man gör saker tillsammans.
På kvällen kom päronen på grillning...


Det blir alltså ännu en vecka med samåkning och cykelturer till jobb... Stefan skulle hämta upp mig efter jobb idag men han slutar ju samtidigt som jag och ska tasig från Danmark så jag hann med en uppfriskande promenad på 45 mion innan jag blev upplockad.


Bella är så duktig med att kissa på pottan nu... Hon springer bar här hemma och sätter sig oftast på pottan när hon ska kissa... Idag kom hon med pottan i högsta hugg och med en bajskorv i... Mycket stolt gick hon runt och visade alla som blev väldigt imponerde...


3 veckor kvar till semester... 15 arbetsdagar.... Längtar, längtar....!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli jättekul att komma o se ert nya trädäck.....
Arga snickaren tycker vi om.....
Han gör så det avslutas saker i varje program.
Angående Bellas potta... jag hade blivit livrädd om det började spela när man gjorde sina behov, men jag kan förstå att Bella tycker det är kul. Vilka grejer det finns......
Men det ger ju resultat, lilla tjejen börjar bli stor....
Kramisar Carina

Anonym sa...

Säg bara till när de bjuds på poolparty o drinkar. I´ll be there, dude!

Party on!!!

Puss & Kram från lilla syran :)