torsdag 1 juli 2010

Ibland är det skönt att gå och jobba...

Bella är inne i nån form av superaktiv period... Hade varit toppen om man bodde nära nån lekplats eller nått annat ställe där hon kunde få aktivera sig och göra av med lite energi... Som tur ska hon till dagis i eftermiddag. Tack gud för dagis.... Vi köpte ju en liten pall på IKEA för att vi (pygmeérna) skulle nå upp till översta hyllan i köksskåpen och för att det var bra att ha en pall... Men denna pall är numera Bellas bästa vän som tar henne till oanade höjder... Klättrar på allt, överallt... Är hon inte uppe på diskbänken, köksbodet eller soffbordet så är hon på toaletten och skurar allt med toaborsten... Trycker ut all tvål över halva huset... Hon är i kylskåpet och i frysen... Låser vi inte dörren är hon ute i ett nafs...
Och... jo... jag jagar efter i full fart... Nej! och Fy! Gör inte så... Men ibland måste man på toa... man ska bara plocka i disken eller starta en maskin tvätt... Trött blir man...

Det sägs ju att allt som är "negativt" med barnen är föräldrarnas fel... Jag köper det, men jag vet inte vad jag gjort för fel... Men visst jag är lat och kanske tillåter mer än jag borde bara för att få gjort allt annat man har att göra...


Men goaste och finaset ungarna har jag allt... Älskar er över allt annat... puss!!!


Idag blir det cykeltur till jobb... Jag har blivit erbjuden skjuts men jag känner att jag kan behöva den timmen det atr att cykla i lugn och ro med mina egna tankar... Solen skiner ju så det blir bara härligt... Dessutom får Bella åka cykel till dagis... det tycker hon är toppen...
Oliver är och leker med en kompis och badar i deras pool... Becka har precis åkt till stallet och ikväll ska hon på Pay& jump i Kågeröd och då hoppa med Madddes häst Dunder...
Var ju på bio igår och såg Eclipse... Lika bra som de andra filmerna... Det var mest tonårstjejer i publiken och det var många suckar när det blev romantiska scener... Nu får man längta efter nästa del i Twilight sagan...
Ha en bra dag alla... njut av solen och använd solskydd!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skicka in henne till mig så kan tjejerna leka lite :) Ebba har sommarlov nu så vi är hemma :)

Anonym sa...

Vaddå e inne i nån form av.... det har hon väl varit sen den dagen hon föddes.... men hon e ju världens goaste ekeby barn ändå......gäller att lägga till ekebybarn, annars ligger jag risigt till, haha....
De är väl alltid jobbiga hemma men världens änglar borta....

Kramisar från oss på Storgatan i Höganäs....