söndag 13 juni 2010

Sicken helg....

Becka i klänningen hon själv sytt till skolavslutningen....




.... det har varit...
Efter att ha varit hemma hela veckan med Bella och hennes feber har jag nu jobbat helgen...

Men vi börjar väl i fredags... Efter barnens skolavslutning här hemma bar det iväg till Familia för lite presentshopping, sedan till Höör på studentfest... Det var Emelie som blivit så stor att hon tog studenten.
Studenten kommer hem....
På lördagen stack jag och jobbade, sedan åkte vi till Viken för att fira Tesses födelsedag och för att äntligen få träffa lilla Wilma... Vi fick passa på att hålla henne inann morfar Lennart kom för vi fick höra att han inte gärna delade med sig av sitt lilla barnbarn...

Stefan och lilla fina Wilma....
Tesses kort....
Kortet till Wilma...

Den nyblivna pappan och Stefan firade med Cigarr och Whiskey (inte för att jag vet vad det har med nyfödda barn att göra?)

När vi kom hem var Bella jättegnällig och luktade halsfluss.... Jippi.... Även Becka kände sig kass och hade feber... Vi bestämde att om de inte blivit bättre till idag (söndag) skulle vi köra till Jourläkarcentralen och fxa penicillin till dom...

Jag stack till jobb och Stefan till Påarp... när jag ringde hem var tjejerna fortfarande dåliga... Så efter jobb blev det direkt in till stan och doktorn... Gick ganska snabbt in & ut med medicin i en påse på under 2 timmar är inte så dåligt... Nu blir det till att var hemma några dagar igen och kurera barnen... Bella hatar penicillinen och bara spottar rakt ut, lär ju bli roligt att få i henne det 3 ggr om dagen... Tvingar man henne så kräks hon så det är lite knepigt... Tacksam för råd...

Nu ska jag slappa BigTime.... Lägga mig riktigt tidigt och kolla tv i sängen... (ca 2 min sedan sover jag som en stock)

Ha det bästa alla!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er där inne. Kramar från andra sidan gatan

Cecilia sa...

Har hon sytt klänningen själv?? Vad duktig hon är!!