lördag 19 juni 2010

Grattis Victoria & Daniel!!!

(bilden lånad från svt.se)



Har spenderat större delen av denna dagen framför tv:n. Har sett fram mot det kungliga bröllopet länge och är så glad att jag är ledig...



Så vacker hon är vår Kronprinsessa...vilken klänning..., vilken vacker vigsel... Några tårar kom allt....

Här hemma firades det med trerätters middag...


Förätt: Crustader med skagenröra...

Huvudrätt: Grillad kyckling, ugnsbakade primörer, sallad och tzatziki...

Efterätt: Panacotta med bärsås och mörk choklad...


Nu sitter vi och tittar på den fina bröllops middagen och zippar champagne och knaprar bröllopschoklad. Jag ser mest fram mot alla talen till brudparet.... och såklart tårtan och brudvalsen... Jag är löjligt förtjust i allt som är kungligt....
Hoppas all haft en bra dag....
Kramar!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tycker nog de överdrivs en aning. Så länge de inte är Disney prinsessor så är inte ja intresserad. Var chokladet gott?
Kram Tinne

Anonym sa...

Jag tänkte faktiskt inte titta alls, men det slutade med att jag o Lennart satt från cirka 14-00.40 ungefär......
Helt otroligt vackert, känslofullt till tusen. Talen var helt otroliga, så mycket kärlek.....
Jag var rörd o grät i massor....
Vilken känsla att vara svensk denna dag....

Kramisar Carina