måndag 10 maj 2010

Markabete...

Sessan, hästen jag rider just nu..... Bilden är lånad från LRK:s hemsida...

Så var veckans ridlektion förbi... Hade förväntat mig att rida Lasse, men det hade bytats hästar så jag fick Sessan. Sessan är en riktig surtant i spiltan och försöker med alla medel skrämma den som kommer in... Biter och sparkar, fast inte på allvar ( enl. de som vet). Jag blev i vilket fall skiträdd och fick ta hjälp av tjejen som skulle ha Sessan efter mig och en annan ridkompis. Men väl uppe i sadeln så är hon en underbart fin häst att rida... Lyssnar bra och hittar inte på en massa bus. Vi fick värma upp hästarna ute i paddocken, så skönt att rida utomhus... Sedan tillbaka in i ridhuset för markarbete... Dvs. arbeta hästarna över bommar och styra och ställa hästarna i rätt form. Efter lektionen var det avskrittning i karlslundsparken... Härligt värre... Nästa vecka är det hoppning, inte min favvo men övning ger färdighet... Går hoppningen bra så är det himla kul och jag blir hur mallig som helst... Det är mest det att jag inte vill trilla av och döna rakt in i hinder och hinderstöd och slå mig helt fördärvad...

Nu måste jag nog tvätta av hästlukten och gå i säng.... Man behöver ju sin skönhetssömn.... Imorgon jobbar jag kväll och Oliver ska till tandläkaren så hela förmiddagen går åt skogen...

Över och Ut!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter hur härligt som helst......Du fixar säkert hoppningen oxå jättebra!
Kramizar Carina