söndag 9 maj 2010

Jag hatar söndagar!!!

Vet inte varför, men jag har alltid haft söndagsångest... Det är så mysigt att vara hemma alla och kunna umgås... Imorgon börjar en ny vecka med endast 1 ledig dag (torsdag). Men jag trivs ju på jobb och imorgon är det ridning oxå... men jag vet inte...

Oliver med en traktor som oxå hette Oliver....

Idag var vi i Viarp på Veterandagar. Det är min kollega Anita och hennes man som har ett gårdsmuseum hemma. Denna helgen var det öppet för alla. Vi åkte dit med Mormor och Morfar i släptåg... Mycket fint och gamalt att titta på. Har nog aldrig sett så många gamla traktorer innan. Speciellt kul var att de hade igång en del grejjor som en stenkross som drevs av en tändkulemotor och en manuell tröska... Bara tänk förr när det krävdes en massa mäniskor till varje moment... nuförtiden gör en datorstyrd robot jobbet... inte konstigt att det finns så många arbetslösa... Anita hade även 5 rum inredda med gamla saker som det kunde se ut förr... Jättefint och så otroligt mycket hon lyckats samla på sig.... Matglada som vi är så blev det både grillad korv och kakfika att mumsa på....

Även jag råkade fastna på en bild...


Egentligen skulle vi kört till Höganäs och Pannkaksladan men Stefan tyckte det var för dyrt... 140 kr i inträde per person iofs ingick en portion pannkakor i det men det blir ju en del pengar ändå... Så vi åkte hem och värmde oss på en eld och lagade middag istället...

Nu sticker grabbarna ut och sågar ved så att vi kanske kan få ordning på vår framsida så småningom, själv funderar jag på att baka en smarrig kaka till Sveriges premiär i Hockey VM ikväll....

Ha en fortsatt skön söndagkväll.... Ses snart igen....

Kramar!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni gick inte miste om något, får hoppas att inträdet är gratis framöver så kan vi åka dit till sommaren......

Kramisar Carina

Linda sa...

Fina foton.
Visst är där mycket fint att titta på hos Anita. Trots att jag hade tänkt komma dit i år blev det inte så, men vi var där förra året. Jag trodde inte att hon hade SÅ mycket fint att titta på. Kul, tycker jag.
Vi ses senare i veckan.
Kram Linda