söndag 18 april 2010

En kort jobbehelg...

...endast lör och sön morgon att jobba... Flöt på fint bägge dagarna...

Efter jobb var vi i Bjuv på 18 års kalas... Det bjöds på taco (samma som vi själva hade till middag igår), men det smakar alltid gott och det är ganska VV vänligt om man tänker sig för. Till kaffet serverades Marängswiss... En liten portion blev det.... så himla gott. När vi kom hem hade Bella somnat i bilen så det blev sängen direkt för henne. Jag tog på promenadskorna och kopplade hunden och begav mig ut på 1 timme, 15 min promenad. Känns pest i början och jag vill bara vända och gå hem men efter en stund är det riktigt skönt och benen går nästan av sig själv. Man tänker så bra i sin ensamhet och man ser klart på flera "världsproblem" (det är ju ingen som har några invändningar när man pratar med sig själv).


Världens bästa promenadkompis Alfie!!!


Känns bra att jag kommit igång och går varje dag... imorgon ska jag nog överdriva lite och både promenixa och sedan rida uteritt på kvällen.... Men jag är ju ledig så jag har tid... här hemma sitter jag bara framför datorn eller plöjer igenom skafferiet efter godsaker....


På tisdag kommer Miljö och Hälsa till jobb för att se om vi åtgärdat bristerna vi hade senast de var där... Känner lite att man kunde gjort mer för att snygga till vårt kök, men det är dåligt med engagemang från en del kolleger. Det är inte bara mitt ansvar att städa och fixa i köket för att jag är kostansvarig... men det är väl mig chefen hänger om det inte blir bra resultat... Jaja... jag får väl köra järnet på tisdag innan de kommer....

Nu ska jag svida om till min otroligt fula men ack så sköna pyjamas och stänga de blå för i dag...
... på återseende!!!

2 kommentarer:

Tinne sa...

Jasså! Så du säger att Alfie är den bästa Promenad kompisen? Ja då? Har du helt glömt bort lilla mig bara för att ja måste stå i den jävla fabriken varje satans dag, och därför inte kan promenera med dig :( fy va orättvist! :(

Linda sa...

Visst är det härligt att promenixa själv och filosofera om både det ena och det andra. Himla lång promenad du går som tar över en timme...jag får nog öka på min;)
Vi ses på torsdag.
Kram Linda