torsdag 18 mars 2010

Vårkänslor...

Innan idag gick Oliver ut för att åka inlines... Bella stod vid fönstret och tittade sedan gick hon och hämtade utekläder och stövlar...

Solen sken och fåglarna kvittrade så jag tänkte att det var väl ok att gå ut en stund om man var ordentligt påklädd... Frisk luft brukar man inte må dåligt av...
Vi var ute en stund... Bella lullade runt och pillade med än det ena och än det andra... jag gav mig på att plocka ner ljusslingan ur hasselbusken.. Rätt som det är tittar jag bort mot Bella... där satt hon mitt i geggan och hade hur roligt som helst... Både ungen och kläderna fick tvättas efteråt... men visst är det ett vårtecken med dyngiga ungar... Hela denna vintern har de kommit hem rena och fina på grund av snön.... men nu är det slut med det...
Bella helnöjd i en dyngpöl...
Idag skulle jag försöka fota Becka... hon var så fin idag tyckte jag (det tycker jag varje dag)... Men ungen kunde inte se normal ut på en enda bild... det blev bara värre och värre ju fler bilder jag tog... Här nedan följer några exempel...
Nu blommar mina fina pärlhyacinter... Jag hoppas att de kommer igen nästa vår om jag planterar ut dem när de blommat över... Ska faktiskt gräva ner en Amarylis lök oxå och se om jag kan få den till att blomma igen till jul... Blev faktiskt lite trädgårdssugen idag... En stor släp som kan få väck allt mög från trädgården får bli steg ett...


Stefan är med sin broir och hämtar ved... han har varit hemma en snabbrunda och fikat annars har han varit borta sedan halv sex imorse...

Nu får ag kolla klart på Simon & Thomas och deras inredningsprogram...

Fridens liljor.... mina vänner!!!!

3 kommentarer:

Linda sa...

Härlig bild på Izabella!
Det är något visst med tonårsdöttrar när det är fototime, känner igen mig i det du beskriver:)
Kram Linda

Barbro sa...

Gräver du ner amaryllisen så blommar den nog men inte till jul. Jag stoppade ner mina i komposten ett år, hade läst att det var bra för då skulle de samla näring och bli så fina till jul. Haha... i augusti blommade komposten... alla 3 lökarna hade grott och gav jättefina växter, långa stänglar med massor av klockor. Kändes något malplacerat dock i en komposthög i gassande solsken, men det blev ju ett till samtalsämne oss grannar emellan =)

Anonym sa...

Fint köket har blivit!! Jenny