söndag 14 mars 2010

Kalasdag!!!

Nu är vi "gojje" Vakter till herr Rustam... En ganska sympatisk liten herre som gillar pingvinstång (rabarbersmak). Köpte några sådana på MAXI så att vi kan skämma bort honom lite.... Jag är ju lite rädd för fåglar, men kanske så kan det gå över nu när den lille mannen är här i 14 dar.
Den här supersöta lådan med pärlhyacinter fick jag igår utav Stefan... Ibland så är han sötare än vanligt. De små lökarna kan man plantera ut sen och få pärlhyacinter i trädgården nästa vår....

Idag har vi firat Olivers födelsedag, egentligen fyller han inte förrän på måndag, men det är smidigare att ha kalas på helgen när alla är lediga (jag oxå). Det kommer att bli ytterligare ett kalas för övriga släkten nästa gång jag har ledig helg... tyvärr krockar det med kusinens kalas men jag hoppas vi kan lösa det...Oliver hade själv gjort sin tårta... To.m bakat bottnarna sälv... han har talang den lille, förlåt store killen...


Oliver fick nästan bara pengar idag, väldigt bra eftersom det är det han önskat mest förutom alla dyra saker som dator, tv mmm... Men det är ju fritt att önska... Han fick även ärva Tinnes gamla mobil vilket han är himla glad för...

Tasse vill oxå vara med vid datorn... Mysigt att ligga nära Becka och få lite värme från datorn... Oftast brukar hon ligga bakom skärmen men idag ville hon vara med lite mer....

Nu är klockan alldelles för mycket... Stefan ska upp imorgonbitti och jobba, jag och Becka får fixa nån mer present till Oliver...

Ha det bäst!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Så fin tårta Oliver hade gjort!
Papegojan är väldigt fin, men det gäller att akta fingrarna:)
Er katt liknar vår Signe himla mycket - till utseendet + att hon också brukar inta platsen bredvid datorn, det verkar vara en mysig plats att "hänga på":)
Ha en skön söndag!
Kram

Tesse sa...

Duktig Oliver är, den tårtan ser bättre ut än när jag o han bakade här sist, haha!
Vilken kusins kalas krockar det med? Nån av våra?

Stor kram från Viken!