söndag 10 januari 2010

Söndag morgon...


Har varit uppe med lilla Fröken morgonpigg sedan kl 6:00. Man har verkligen inget att sätta emot när hon ska upp... Hon ger sig icke vad vi än gör... Men å, vad skönt en sovmorgon hade varit... Kvittar om man är ledig eller vad man är så är man alltid uppe i svinottan och helt slut i rutan kl 20 på kvällen...
Ska jobba ikväll med.... ganska lugnt. Stefan och barnen ska till mina föräldrar på middag...
Igår var Bente och Christer här och åt kvällsmat med oss, vi hade lite planeringsmöte inför veckans födelsedagar... Bella 2 år och Bente 55 år den 14/1.
Nytt år och nya kalas.... Satt och fyllde i vår kalender med alla födelsdagar vi brukar uppmärksamma... det är flera varje månad... 4 nu i januari och 4 i februari... Det blir inte lätt för en stackars viktväktare inte... Jag har ju NOLL karaktär när godsakerna står framför mig....
Men som jag skrivit innan så är det ju bara jag som kan påverka MIN situation, så jag får väl bestämma mig för vad som betyder mest.... Massa gott eller att fortsätta min viktresa nedåt... Ganska simpelt egentligen, men så komplicerat oxå....
Nu ska jag ge mig på morgonens andra kopp kaffe och se om man kan känna sig lite mer motiverad till att se soluppgången ännu en morgon....
Ha en toppendag, alla!!!!
Kramar!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon syrran!

Tycker att blomman ser bekant ut? Hoppas du får en bra dag

Kram Tinne

Anonym sa...

Förstår verkligen att det är motigt att gå upp vid den tiden när man egentligen bara vill ligga kvar o tryna. Men så är väl livet med barn antar jag...... Ni får låna ut barnen lite oftare. Själv gick jag upp kvart över tio idag, så härligt sååååå.

Kramisar Carina