måndag 28 december 2009

Sista måndagen för i år....



Ja nu börjar man (jag) rabbla allt man gör och upplever för sista gången i år... Jag är en typisk sån människa som ser ett nytt år som ett nytt blad i livets bok och en ypperlig chans till förändring och förbättring... Tyvärr rinner det mesta ut i sanden... Men hoppet är det sista som lämnar så kanske nån gång...Har inte blivit så mycket uppdaterat under julen, för det har inte riktigt funnits tid att sitta vid datorn... Men nu finns tid.... Jag är ledig idag(sista för i år) men då får såklart Stefan gå in och jobba.... Han som annars skulle varit ledig till 4 januari. Ja det är sällan det blir som amn har tänkt sig....
Julen har förflutit ganska lugnt... Firade julafton här hemma med, Päronen och Hans med tillhörande hundar, Åstorparna och Bo, Gurli och Tina. Åt och drack så det stod ur öronen ( på mig i allafall... VV, vad är det???) Anka och Dansk Flæskesteg med alla tillbehör... mmmmm Mycket godare än nått julbord...
Tomten kom minsann oxå förbi och delade ut julklappar till alla som varit snälla.... Bella var inte alls rädd utan gick fram och hämtade sina klappar och tillochmed kramade tomten... Patrice var lite mer försiktig men uppskattade att öppna julklappar... En massa fint delades ut....


Juldagen firades med Julefrokost i Höganäs, där träffade vi delar av Pedersen släkten och åt ännu mer.... Julbord var det idag... gott, gott som alltid.

Annandagen och igår spenderade jag mestadels på jobb, lugnt och skönt. När jag kom hem från jobb så var det dags för Bo, Gurli och Tina att köra hem till Danmark, så var julen över för den här gången....



Inga kommentarer: