måndag 21 december 2009

Julgran och pulka åkning...

Idag så blev det äntligen julgran.... Hittade inget bra ställe att hugga själv på så vi fick kpa en färdig huggen... Vanligtvis brukar vi ha kungsgran eller silvergran, men i år kände vi för en hederlig gamal svenskgran. Fick köpa ny ljusslinga till den eftersom den gamla gav upp efter 15 års tjänst... Efter granköpet stannade vi till vid "Askebunkarna" och åkte lite pulka. Bella tyckte dte var toppenkul... De andra 2 oxå såklart.... Jag hann med ett par åk jag med.... riktigt kul men ont i ändan gjorde det....Riktigt kallt var det... kändes som om fötterna skulle trilla av... Man är inte riktigt rustad för riktigt vinterväder... Normalt sett så har vi bara snö ett par dagar varje år, resten av tiden har man mer nytta av gummistövlar....

Men jag är glad för snön... Det ger en extra julkänsla, och det är så fint ute.... Lyser upp så fint och all skit i trädgården syns inte i snön... När jag var liten brukade mamma säga att vi inte fick gå på snön på framsidan av trädgården. Hon tyckte det var så fint när den låg helt orörd....

Nu är det dags för Anna Ankas jul... vet inte varför jag tittar... den människan är helt osannolik... Men nån ska ju vara det.....

Ha det bäst!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg väggen till vänster blev! E det Stefans bygge? Jenny