lördag 5 september 2009

Usch och fy....

... vet inte vad jag annars ska skriva...

Just nu dyker det upp massor av mail och facebook grejjor med barnmisshandel. Tanken är väl att väcka uppmärksam för detta problem och göra NÅTT för att stoppa detta... Fruktansvärda texter och bilder dyker upp på skärmen och tårarna bara rinner... Det är inget man vill skicka vidare till sina vänner, men heller inget man bara kan ignorera.
Önskar att jag kunde skydda alla världens barn, ingen ska behöva växa upp i ett sånt helvete, livrädd varje dag. Känner mig så maktlös...

Visst är den här världen en orättvis plats... Vad kan någon som bara har levt kanske 1 eller 2 år av sitt liv och inte knappt lärt sig prata, gjort för ont för att förtjäna nått sånt...

Och vad hjälper det att jag sitter framför datorn och brölar... Kramar mina egna små och lovar dyrt och heligt att inget ont någonsin kommer att drabba dem så länge jag andas...

Kände bara att jag var tvungen att skriva nått... Är det nån som vet nått aktivt man kan göra för att hjälpa dessa utsatta barn.... hör gärna av er... Är det konstigt att det finns idioter i den här världen? Nä inte ett dugg om man blir behandlad så...

Kramar till alla!!!!!

2 kommentarer:

Sonja sa...

...ja behovet av familjehem har ju ökat dramatiskt på senare år av nån' märklig anledning!?!?

Förstår dina tankar, kram Sonja

Anonym sa...

Hemska bilder, hemska scenarion..... vissa ska inte ha barn....

Och de som vill ha får inga.... rättvisa, absolut inte....

Kramizar Carina