måndag 14 september 2009

En fis på tvären...

... känns det som om jag har. Känner det som om jag ska till och bli sjuk, snorig, tjock i halsen, trött som en gris... men ingen feber och ingen "riktig" krämpa...

Rebecca är hemma idag för hon blev omkulldragen av Alfie i lördags och skrapade upp bägge knäna... såren vill inte läka och ser hemska ut så idag jhar vi varit på vårdcentralen och fått såren omlagda, de ville att hon skulle komma tillbaka igen imorgon och lägga om igen. Känner att det kunde jag egentligen gjort själv men jag har ju inga grejjor och de är inte så glada att dela ut omläggningsmaterial...Becka går omkring ganska stelbent nu, så vi får se om hon kan rida imorgon... Är kanske rätt bra att försöka röra på benen ändå.
Även Oliver är hemma från skolan idag, han var först på väg i morse men kom tillbaka för han mådde inte bra... Även han är förkyld och ont i magen... Det är väl en sån period nu. Ska jobba ikväll, men imorgon och onsdag har jag tagit VAB... lika bra så kanske vi kan pigga på oss lite...
Igår var vi i Klåveröds strövområde och promenerade och letade kantareller. En härlig 3 timmars skogspromenad med fika paus och allt. Så värst många kantareller hittade vi inte heller... Det som är på bilden är allt, så gissa om vi åt med andakt när vi delade vår kantarellmacka i 4 och njöt...
Säsongens första brasa blev det oxå... Trötta och frusna efter naturupplevelsen så var det mysigt med en värmande brasa. Tog dock inte så värst lång tid innan det blev alldeles FÖR varmt... Och det är en lögn att man blir pigg av frisk luft, jag var så trött efter skogen att jag kunde stått och sovit nånstans... Men härligt ändå.
I lördags var det kalas för Rebecca med släkten... Ca 30 personer lyckades vi knöka in i lilla huset... Hon blev rejält uppvaktad med blommor och presenter... En del pengar och presentkort oxå, så jag gissar att vi endera dagen hamnar på Väla för lite shopping... Hoppas bara nu hon sparar lite pengar till Stockholm, där lär ju finnas saker att shoppa.....

Snart dags att göra sig iordning för jobbet... tyckte jag kunde jobba ikväll. Oliver klarar sig när Becka oxå är hemma men imorgon när hon är i skolan så får jag pyssla om min sjukling istället...

Ha det bäst... Kramar från mig....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va´gott det ser ut med en svampsmörgås. Ska göra en sådan endera dagen, dock inte idag, just nu har jag gått in i "svälttimmarna":-) Bra eller inte, så här är det dessa eftermiddagar.
Vad tråkigt med sjuka barn, men det är ju som sagt sådana tider.
Ha det bra ikväll. Vi ses på fredag.
kram Linda

Tinne sa...

Va fan är de svin influensan? Dra åt skogen!
Hehe hör av er när de e väla time... me like väla, me like doing stuff...

Krya på er!

Storstadslivet efter 40 sa...

Gud vilken macka...kolla in min hälsoblogg så ska du få se på svamp =).
Kramar Annette

Sonja sa...

Jag har oxå en fis på tvären här... bara febern som fattas o det hoppaas jag håller sig väck! Har verkligen inte tid o bli sjuk nu!
Men krya på dig du med:))

Kram; Sonja

Anonym sa...

Krya på er allihop o tack för sist, trevligt som alltid.....

Carina

Tesse sa...

jag har nog också fått en liten släng av er sjuka, jag har ont i halsen, och svalget o känner mej allmänt trött o hängig.
Stackars oss!
kram!

har du spanat in min nya lilla hobby? ;)

http://iamyourangel.blogg.se/