fredag 17 juli 2009

Trädgårdsdag...

... fast inte i våran trädgård. Päronen behövde hjälp med häckklippningen som vanligt, så vi ryckte ut... Faktiskt tredje dagen vi var där i det ärendet... Första gången började det störtregna, igår kväll blev det för sent för att väsnas i villakvarteret, men idag då blev det äntligen klart. Nu är det bara ett år till nästa gång...


Häcken hade lagt sig utåt och blivit 2 m bred så det blev en rejäl ansning för att förhoppningsvis få den att växa uppåt igen....

Jag var ledig idag och hotade igår med att jag går inte upp i tid om jag inte får frukost på sängen... Det fick jag ju då, lite över 8... Inte ens Bella var vaken då... Vi skulle var i Påarp vid 9:30 så att Stefan kunde följa med till " Larsson" han som ska fixa vår bil ( förhoppningsvis) för att få reda på hur det framskrider... Det står helt still... Han har inte hittat nån topp till bilen än, och frågan är vad det kommer att kosta att göra vid, om det ens är lönt... Men vi gillar ju vår bil och vill ju ha precis en sån, så det svider ju lite....



Bella på promenad med Emil... Det går jättebra halva rundan tills man vänder hemåt igen... då gårdet lite för fort...Ibland kan man undra varför man spenderar en massa pengar på dyra och pedagogiska leksaker, en gamal hink kan roa en 1,5 åring ganska länge....

Nu är klockan nästan mitt i natten... har ingen aning hur vi ska få normal dygnsrytm i den här familjen igen... men det ska väl gå... Rebecca och oliver kollar gamla avsnitt av "V", minns hur spännande jag tyckte det var när jag var liten... Satt med en kudde framför ansiktet, nu tycker man bara att det är värsta B-filmen....

Ha det bäst mina vänner... HÖRES OCH SYNES!!!!

KRAMAR!!!!

3 kommentarer:

Sonja sa...

Skönt o höra fler som har problem med dygnsrytmen - helt hopplöst här hemma med om sommrarna!
Fast igår var jag en slagen hjälte o kröp i säng redan vid elva - tidigt för att vara jag kan jag säga... försökte läsa lite, men raderna bara hoppa rundor:) Sen slockna jag som en sten!!! Längesen:)
Hihi... "V" har jag fått mina killar o se på... trodde aldrig först dom skulle fastna för det, men dom följer det slaviskt! Idag tycker jag den är ganska torftig, men som du skrev - man satt som ett spjut i soffan o kolla då, hehe:) Jag som avskyr science fiction egentligen:)

Ha det gott, Sonja

Anonym sa...

Säg som de är, du vågar fortfarande inte se V.... hihihi

Anonym sa...

Du pâminde mig om vâr häck som ocksâ ska klippas, bara halva gjordes innan vi for iväg.
Vi ses pâ tisdag!
Kram Linda