söndag 21 juni 2009

Cross träning....


Hyfsat ren unge före träning som tar på alla skydd och grejjor....

Idag var det träning på crossen, det är det varje helg och varje tisdag/ torsdag under förutsättning att det finns stugvärd och in te är nån tävling. Oliver körde som en liten galning som vanligt, banan var härligt gyttjig... Han såg ut som en dynghög när han var färdig och det gick att hälla geggvatten ur stövlarna... ända in på kallingarna var han blöt... Synd att tvättarna bara är avsedda för crossarna och inte dyngiga ungar.
Trött, glad och skitig unge och cross...
Nästa helg ska vi vara stugvärdar, hålla i det praktiska på banan och sköta kiosken och ta betalt och så... Ska nog gå bra... fick lite information av de som var där idag, så vet man lite iallfall...
Bella hetsar inte upp sig i onödan, sover gott i allt dönande från crossarna...

Imorgon är det vanlig dag igen... jag har semester och barnen sommarlov så det går väl an... men det dröjer ännu en vecka innan Stefan oxå har semester... Det är ju ändå mysigast när man är lediga tillsammans hela familjen och hittar på olika utflykter och så... Jag vill gärna till Ale stenar, där har jag aldrig varit och då kan man ju klämma in Kivik och Café Annorlunda där oxå, Ven, och Tycho Brahe museet där... Sen blir det väl nått tivoli eller sommarland oxå... Förhoppningsvis bjuds det även på strandväder, så vi kan åka till stranden, då är det det bästa man kan göra....
Nu i eftermiddag kom Lennart, Carina, Tesse och Mange förbi på fika... alltid trevligt med besök... Hade ju varit roligare om man haft ett kök men man kan ju inte ha allt.... ;-p
Nu är det starx dags att börja med maten, grillad kyckling med stekt nypotatis... Kan nog bli gott....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var ju inte på jobbet när Du gick iväg på semester så jag önskar Dig en trevlig sådan nu istället; TREVLIG SEMESTER!!
Ale Stenar ska ni absolut promenixa upp till. Där och i Kåseberga är det jättefint! Jag drog upp familjen till stenarna förra sommaren i ösregn...va då, menade jag, är man nu där så ska man ju bara se Ale stenar. Behöver jag tala om att det var bara jag i familjen som tyckte så? Vi var där uppe; jag radade upp ungarna och tog foton, sedan for vi ner igen:-)
Ha det bra.
Kram Linda

Anonym sa...

Jag kan följa med jue :D ;)