onsdag 11 februari 2009

Onsdag = ridning....

Veckans höjdpunkt är här igen... Hoppning idag, sen är det hästbyte till nästa gång. Längtar till klockan blir 18 så vi kan köra...

Annars har det varit en lugn vecka hittills... En liten vägg har byggts upp till köket, så nu blir det inte så öppet längre... kan ju vara skönt när man har gäster att de slipper sitta och titta på röran i köket... På andra sidan väggen kommer kyl, frys och skafferi att husera... Hoppas vi kan komma igång på riktigt nu om Stefan får semester nästa vecka.
Igår var jag på Borgvalla och hälsade på mina nya arbetskamrater, ja de gamla oxå såklart. Var även på Jordbodalens vårdboende och provade ut arbetskläder... Svarta "pyjamas" byxor och röda och vita pikétröjor... sedan ska vi få munkjackor oxå. Man kunde välja väst, men jag har 2 jeansvästar sedan innan så jag tog munkjackan. Fick även bytat bort min ena onsdagkväll så nu är det bara en kvar på 4 veckor och har jag tur kanske nån vill byta den... Kändes lite sådär och komma dit och vilja byta i schemat... men frågan är ju fri och jag menade ju såklart inte att nån skulle offra sig för min skull... utan mer om det passade nån annan så kunde vi byta...
Idag har jag och Annette promenerat här på landet, efteråt fikade vi på lite rött the och några mackor...
Imorgon ska Rebeccas klass till skridskobanan och jag ska skjutsa dem dit, sedan ska jag och Annette gå en runda i Fredriksdalsskogen tills det är dags att köra hem dem igen....
Nu är det dags att fixa middag.... ha det toppen....



1 kommentar:

Sonja sa...

Vad duktiga ni är med era promenader:) En annan ligger däckad i nån muterad Hong Kong flunsa eller nåd'! Känner mig duktigt däckad, hu!

Kram Sonja