torsdag 5 februari 2009

Galopp över bommar...

Var och red igår... Det är verkligen veckans höjdpunkt... Hela onsdagen går jag bara och tittar på klockan, att den ska bli 18 så vi kan få köra till stallet. Igår hade vi dressyr... och vi var bara 3 i vår grupp så det är värsta lyxen... Först en massa skritt och trav sedan skulle vi galoppera... min häst är en sällskapshäst som inte vill gå allt för långt från sina kompisar... Första galoppförsöket slutade med en tvärvändning, bara att börja om igen. Sen fick vi galoppera tills vi stupade sa ridläraren... 3 varv sen var jag helt slut, röd som en stopplyckta i fejjan och flåsade så jag höll på att gå av på mitten. Lite vila medan de andra galoppar på sina hästar... Annette slog rekord och galopperade 3 varv, hon börjar bli riktigt vass...
Sedan var det bara till att göra om processen i andra varvet... då med en ridlärare som smackar på hästen, hon tycker vi ska galoppera fortare... och fort gick det...
Sedan var det då bommarna... som låg med 3 meters mellanrum och man skulle galoppera över, i hög fart och hästen tog längre kliv... Jag hade så bra fart så när hästen saktade in för kurvan att jag höll på att flyga av... Kändes som om jag satt på sidan av henne med tyglarna i långtbortistan... Läskigt men superkul... Längtar bara till nästa onsdag nu... Vi får behålla våra hästar en vecka till så vi slipper hoppa med en helt ny häst...

Idag ska jag hälsa på Patrice och hennes päron igen... Har längtat efter den lilla snäckan. Tinne var trött på all micromat och snabbmat så jag har lagat extra här hemma så de kan få köttbullar med mos och kasslerlåda idag... De hade ju hoppats få komma hem som imorgon, men det ser inte ut så... de får stanna till nästa vecka... Idag fyller Raffe 30år oxå... GRATTIS på dig!!!

Oliver ska på Jutan med en kompis efter skolan sedan ska han och morfar på guldhjälmsutbildning ikväll... Stefan kunde inte följa med han ska jobba över... men imorgon är han ledig för jag ska ju till tandläkaren 7.10. Okristlig tid, men den enda de hade kvar. Och det är lite svårt att vara hos tandläkaren på Tågaborg och skjutsa barn till skolan i Ekeby samtidigt...

Nu ska jag leka lite med mitt tvättberg... innan jag ska iväg... Ha en bra dag!

1 kommentar:

Helene sa...

Halloj! Vi måste träffas snart. Känns hemskt att jag följer ditt liv via bloggen! Men det är så kul att kika in här och se dina fina scrapbook-alster, era renoveringsplaner och barnens vardagsliv. Ha det riktigt gott!!! Kram