torsdag 19 februari 2009

Josefine har varit här...

....så kul att hon ville komma hit och träffa oss sina dyrbara dagar i sverige... Jag fick en fräck handduk till nya köket med en karta över Londons tunnelbanesystem... Hade egentligen velat ha nån present till Josefine oxå, men jag har inte haft riktig tid att gå och leta upp något... Får skicka det till henne senare... Vi hade ju bjudit hit Pia och Lisa innan Pia visste att Josefine var på väg hem... Så nu har de varit här hos oss ikväll. Slog på stort med en trerättare... Parmaskinka, melon och mozzarella med sallad, tomat, olivolja och balsamico till förätt... Helgrillad oxfilé med grillade potatisklyftor, rödvinssås och sallad med fetaost till varmrätt och till sist seg kladdkaka med polkagrisgrädde.... Mmmm hur gott som helst.

Köket står fortfarande still... hade väl hoppats att det skulle hända lite nu när Stefan har semester... men det är inte riktigt rätt årstid och väder för att byta fönster, golv eller väggar... Risken att det blir jäkligt kallt inomhus är ganska stor... Men jag vill så gärna att det ska hända nått så att det känns som om det går framåt iallfall...

Imorgon är det scrapträff, min första... gissa om jag längtar... har lite våndor över vad jag ska packa med mig... så jag tar så mycket jag kan. Har höft att det ganska ofta inte blir så mycket scrappat utan mest en massa pratande... fast det viktigaste är ju ändå att man har trevligt...

Nu lockar kudden "big time"...
God natt alla...

2 kommentarer:

Sonja sa...

Yep, ses allt ikväll IRL:) Ska oxå försöka packa ihop mitt... just nu ligger allt utspritt över mitt bord... men men:) Det brukar reda sig!
Kram Sonja

Anonym sa...

Tack för en jätte mysig och goood middag. Kramar och Pussar/ Josefin Ps har uppdaterat resedagboken nu.