fredag 30 januari 2009

Kämpar vidare med min tandvärk, är på dag 4 av penicillinkuren nu och det känns lite bättre men långt ifrån bra... Får hålla mig aktiverad så tänker jag inte så mycket på det. Var perfekt i onsdags när vi red, hade inte en tanke på de eländiga tänderna... Skulle gärna ridit varje dag tills detta skitet går över. Åker nog på en rotfyllning ändå... Blä...

Nu går Izabella själv... lite stappligt men hon går och släpper taget själv... Är rätt skönt att kunna sätta ner henne och hon kan stå.
Var på babyland igår, de hade kampanj på bilstolar och vi skulle haft köpt en ny för längesedan, men vi blev lovade att få låna en av några andra som skulle byta till nästa storlek, men det blev aldrig av så igår åkte jag till babyland. Jag var där ca en halvtimma innan de öppnade så jag körde ner på Coop först och handlade lite. När jag kom upp till Babyland igen ca 10 min innan de öppnade var där lång kö utanför dörren, säkert 20-30 pers. Jag ställde mig i kön och fler fyllde på bakifrån... alla skulle ha samma bilstol det hörde man på snacket där... Shit tänkte jag... då blir det kanske ingen.
När dörrarna öppnades var det värsta trängseln in rena rama Ullaredshysterin, folk kastade sig över bilstolarna och skulle hålla till sina kompisar... Lådor slets upp... hur galet som helst. Jag fick tag i en stol och hade sen tänkt gå och titta lite i affären men det gick inte... Folk var som galna, så jag ställde mig i kön igen och betalade min stol.... Körde hem till päronen med en liten fika och fick hjälp av pappa att sätta fast nya stolen... Äntligen kan Izabella sitta bekvämt i bilen igen... Gamla stolen har blivit grundligt skurad och klädseln tvättad för den ska lilla Patrice ha sen, när hon får komma hem...

Pratade med Tinne igår, allt är bra med dem alla och hon ska heta Patrice... 1900 g och 44 cm... gissar att de söta kläderna vi köpt i strl 50 är ganska förstora... Längtar tills vi får se henne... Men det är hanska strikt där med besök, de vill ju absolut inte ha in nån smitta där... Hon skulle iallfall höra av sig när dom fick ta emot besök...

På köksfronten står allt still mån-fre... Stefan håller nog på att jobbba ihjäl sig... Känns som om han bor på NoFo print nu... Bara i onsdags han kom hem i tid för att jag skulle kunna åka och rida... Igår började han kl 06:00, slutade 21:30, var hemma vid 23 och iväg igen 05:00 i morse. Så det blir en härlig fredag kväll, gissar att han sover innan kl 18 ikväll... Sånt är livet på en pinne... Ha en bra dag!!

P.S Jag har ändrat inställningarna i bloggen på kommentarerna så nu kan alla som vill kommentera... bara så ni vet...

2 kommentarer:

Sonja sa...

"Patrice"... vilken trevlig stavning - lite annorlunda o hur fint som helst:)
Ja jag vet inte vad som händer med folk när det står "REA" nån'stans - hornen växer ur pannan eller nåt', hehe!
Lycka till med tanden du, hu!

Kram Sonja

Anonym sa...

Toppen, jag har försökt att skriva kommenterar flera ggr men aldrif fått till det. Guuud vilken liten tutta som kommit. Och fint namn fick hon med! Ha d gott! Krya på tanden! Grannen