torsdag 4 december 2008

Kallt så in i bängen...!!!

Höll knappt på att komma in i bilen imorse när jag skulle köra barnen till skolan. Men iväg kom dom, i tid oxå... Rebecca ska till Bjuv och spela innebandy turnering...

Igår var sista ridturen på Isac II för den här gången... fina häst. Igår hade han på nån käck uppfinning som heter "gramantygel" (ingen aning om det blev rättstavat). Det betyder att man har ett extra par tyglar att hålla rätt på som sitter ner om sadeljorden för att hästen inte ska sträcka på nacken, jag tycker dock att Isacs problem är att han vill ta ner huvudet hela tiden... Ja det gick i vart fall bra, trots att min kära ridpolare Annette, satt på Tivoli och kollade Champagne Safari istället för att frysa häcken av sig i stallet med mig... Rebecca var med som moraliskt stöd.

Idag måste jag köra igång med julkorten... annars blir det inga, tycker bara inte att jag har tid att sätta mig ner och bara pyssla. Izabella är ju värsta virvelvinden här och har precis lärt sig att klättra upp i soffan, slutade dock med ett sår på hakan... Tycker mest jag springer runt som en yr höna och lyfter ner ungen och säger "ajaj" hela tiden....

1 kommentar:

Sonja sa...

Har du tid o möjlighet så kanske en julkortskväll på "Scrappat" kan passa dig?
Du kanske redan sett på forumet/bloggen?
Vore kul o ses:)

Kramen, Sonja