onsdag 19 november 2008

Hjärnskakning...!

Igår var det ridning för Rebecca... Tjejerna skulle rida barbacka halva tiden och sedan ha teori halva tiden... Det var lite tumultartat redan från början eftersom Herkules slängde av sin ryttare 3 ggr på raken trots att hon hade sadel. Moa kasade av sin häst Isak 2. Sedan flög Rebecca av Troll, vet faktiskt inte riktigt hur det gick till, men han blev väl lite sprallig och skuttade omkring. Rebecca flög iallfall av och slog i huvudet, fick med en gång huvudvärk, men satt upp igen och red resten av lektionen. Förresten så blev Essan oxå skrämd när Emmie ramlade av pallen så även Tova fick en flygtur... Vilket tårtkalas det blir nästa tisdag ;o)

Rebecca satt kvar på teorin, med huvudvärk... Sen körde vi hem och hon och Moa lekta gissa hästen i bilen så jag tänkte att det är nog inte så farligt. När vi kom hem la hon sig på soffan och mådde dåligt. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, som sa att om hon inte varit avsvimmad eller kräktes så kunde man avvakta hemma... Hann precis lägga på luren så kräktes hon. Men hon mådde bättre efteråt. Kräkte ett par ggr till när hon varit uppe och gått, så jag gissar att balansen fått sig en smäll.
Vi åkte aldrig in till sjukhuset, det lockade inte att sitta där halva natten.... Rebecca sov gott och jag har tittat till henne under natten, så det verkar ok...
Har fortfarnde ont i huvudet idag men mår mycket bättre... Så jag konstaterara som amatör att det är en lindrig hjärnskakning hon fått...

Idag är det så min tur att rida... Jag hoppas vi slipper flygturer... för an annan räcker det väl inte med hjärnskakning, man slår väl ihjäl sig istället.. Men lite spill får man leta efter...
Så håll tummarna för mig ikväll....

3 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Mmmm, stackars tös. Men hon kämpade på i alla fall uppe på Troll.
Flyga ska vi inte göra idag utan RIDA =)

Sonja sa...

Ja... det är ju ganska långt ner till marken från en hästrygg! hu!
Hoppas hon repar sig fort o inte blir rädd för att sätta sig upp igen:)
Jag skrev till formatet på min lo i inlägget, glömde det helt... det är 12 x 6 inch, eller 30 x 15 cm. Du delar en cardstock på mitten:)

/Sonja

rosas sida sa...

hej på dej