tisdag 11 november 2008

Babysim...

Idag så började babysimmet igen... Skönt att gå på tisdagr kl 10:30 istället för Söndagar kl 8:00. Direkt efter vår grupp är det ett gäng som kör vattengympa (damer ca 70+). Ilskna typer de där... Fräste av oss allihopa att vi skulle rymma upp i duscharna... Jaha efter vem då??? Det är ju faktiskt gruppen inna oss som använt alla barnstolar och duschflak, sen lämnar de det framme till oss när vi kommer med våra små... Tanterna ska ju inte ha duschen förren efter sin gympa ändå...
Lite roligt var det för Stefan var med och tittade på, satt där så snällt på bänken när den ena efter den andra tanten kom och satte sig brevid iklädd diverse blommig baddräkt och matchande badmössa... Såg ganska kul ut med Stefan i mitten och 20 tanter i badkläder runt om.

Idag har jag hämtat hem Mr Orbitrek... här ska motioneras... han har ju tillfälligt bott hos Kim för att dom ville umgås lite med honom.... Har ju tänkt göra en liten kraftansträngning mot ett sundare liv. Har inte ätit godis eller fikat ( jo på kalas och bjudning, men bara EN kaka) på en hel vecka... Ingen sensation kanske men för att vara mig så är det ganska fantastiskt iallafall...

Idag dog en kär gamal vän... såja såja inga tårar... Men vår diskmaskin lämnade in efter lång och trogen tjänst... Gissa om jag kommer att sakna den, den är en underbar kompis... Så nu är lite valet och kvalet om vi ska köpa en ny diskmaskin eller om vi ska härda ut tills vi gör vid köket, vilket vi hoppas är inom en ganska snar framtid, för då vill vi ju ha en såndär fin inbyggd variant... Ja vi får väl ta en liten funderare på hur vi ska gå till väga... Det är ju jul snart oxå...

Nu kallar kudden, ska drömma om hästar inatt... Jag ska rida på Isak 2 imorgon... Annette har redan tjuvkollat...

1 kommentar:

Helene sa...

Jag ser Stefan framför mig :-)
Vår diskmaskin har också lämnat in för avsked så nu har vi diskat för hand i tre veckor. Vi ska ju också fixa köket som du vet så vi vill också vänta. Fast det blir väl ingen köksrenovering förren till våren och så länge orkar jag verkligen inte diska. Blä! (Hoppas att allt är bra med er annars :-))