onsdag 15 juni 2016

Livets skiftningar...

Idag var en sån dag på jobb där jag verkligen fick känna...
Från att sitta vak med en döendes hand i min. En människa som genom åren kommit att ta en stor plats i mitt hjärta. Blandade känslor, nånstans tar livet slut det vet vi alla och vägen dit kan vara både krokig och rak. 

Till att promenera på en solig skogsstig med en annan hand i min. Ännu en människa som jag trots att det är mitt "jobb" ser som en vän. Ännu en gammal människa men med så mycket liv, glädje och känslor. Där gick vi, i kontrast till morgonens tunga uppgift och småpratade (ingen av oss har en aning om vad den andra säger och menar), luktade på blommor och pillade på kastanjer och löv.

Allt detta på en ynka arbetsdag... och fast det är tungt och stressigt, knäppa arbetstider och helgdagar så har jag nog ett av världens bästa jobb...

... iallafall just idag <3

Inga kommentarer: