söndag 15 maj 2016

Gamla polare...

Igår körde jag till Halmstad för att träffa  två av mina äldsta (inte till ålder dock) vänner, Helene och Anna. Vi träffades förra sommaren oxå så nu har vi bestämt att det är en tradition. En mycket bra sådan tycker jag.
Vi var och åt på ett ställe som hette Riccardos, supergod italiensk mat. Vi tog en delikatess bräda och en räksallad som vi delade på. Så gott!
De hade även hemgjord glass (helt utan färg och smaktillsatser), det köpte vi med hem och avnjöt med bubbel. 
Med Eurovision som bakgrundsmusik satt vi och snackade till sent på natten. 
Känns som om det inte var ett helt år sedan vi sågs, känns mer som några dagar, max ett par veckor.
Helene hade slängt ut familjen så vi övernattade, jag fick låna minstingens säng, bäddad med motocross lakan... jag sov som en prinsessa.
Imorse åt vi frukost innan hemfärd och blev bjudna på en grön smoothie... Inspirerande, jag har faktiskt köpt hem ingredienser till nått liknande.

Väl hemma igen blev det en runda till Ikea för att reka byråer och garderober. Det blev lite smått och gott att inreda sovrummet med. Nu vill jag bara bli färdig. Det är så yttepytte lite kvar innan det är helt tiptop.
Vi köpte ju ny säng som vi fick i veckan...
Är så sugen på att lägga ut lite bilder men jag vill bli helt färdig först, sen kommer det.
Blir en dag på jobb imorgon och bensårsutbildning på kvällen. Spännande och intressant.
Nu, Godnatt!!!

Inga kommentarer: