söndag 10 april 2016

Bilhandlare...

lär jag aldrig bli.
Satte in en annons på Blocket, på Seaten, diskuterade priset med mannen och kom fram till att 5000 kr är nog vad man får för en defekt, obesiktigad och avställd bil. Annonsen hann inte mer än komma ut så ringde en som ville komma och titta lite senare. Direkt efter ringde en som köpte bilen på studs och swishade pengar direkt. Efter det så gick telefonen varm med telefonsamtal, sms och mail. Jag kunde inte ta bort annonsen för det ringde hela tiden. Jag lovar att det var 30-40 samtal. Fick bud på bilen, 10000, 11000, 14000. Men den var ju redan såld och betald. Lite surt var det att jag inte satte ett högre pris. Hade ju inte gjort ont med lite extra cash. Men gjort är gjort och jag kan iallafall gå i säng ikväll med rent samvete och ett problem mindre. Nu kan jag ju betala för Volvons reperationer imorgon.

Men jag kommer sakna ULA bilen, det är den nyaste och finaste bilen jag någonsin haft. Hoppas hon får det bra där hon hamnar.


Inga kommentarer: