fredag 28 augusti 2015

Hemma igen...

Haft en underbar vecka på Kreta... Älskar  Grekland, människorna, maten, kulturen och värmen, bad i både pool och hav...
Lite vattenakrobatik...

Så fint hotell vi hamnade på... rena rama lyxhotellet. Nästa gång tar vi dock All Inklusive för det lönar sig även om man vill gå ut på stan och äta nån eller några kvällar. 
Det fanns saker att göra för hela familjen, hela dagen. Jag testade AquaGym 2 ggr. Men det var danskurs och språkkurs, dart och pingis och vattenpolo... Varje kväll var det Minidisco och Night-events, en kväll var vi med på musicquiz.

50 m till stranden, men det var väldigt höga vågor, några dagar var det tom. röd-flagg.

Härliga dagar...
Frukost buffén var nästan för bra... Nått för alla smaklökar. 
Smarriga drinkar i pool-baren... Minimarket och Spa för de som ville... 
På min födelsedag fick jag en tårta och ett kort av hotellet... Gulligt!

Frukost....
Hela lilla byn Platanias sjuder av liv på kvällen och vi har ätit och druckit så mycket gott... Lite shopping blev det oxå.

Ett urval av veckans dricka...
Häftigt att se de växter vi har i krukor här är hela träd där... Fikon växte lite överallt och vindruvor... 
Inte minst flyga var ju spännande (och lite drygt) och att ha sett Kastrup, där har jag aldrig varit innan.

Men summan av kardemumman... Borta bra men hemma bäst och jag hoppas att det inte dröjer 18 år till nästa gång... Kreta har mycket mer jag vill uppleva och utforska... 



Beckas och min utflykt till Knossos och Herklion...



3 kommentarer:

Tinne sa...

Låter helt underbart!! Jag vill också åka till Grekland nu :)

Love ya!!

Karolinssida sa...

Kanske nått för nästa sommarsemester... Hade varit kul att åka tillsammans =)
Love Ya!!

Storstadslivet efter 40 sa...

Åk och båtluffa på öarna..lite dyrare pga man e borta x antal veckor....men värt det...O grattis i efterskott