söndag 12 juli 2015

2/3...

...av semestern är förbrukad...

Jag vet att man inte ska börja deppa över det, men jag känner mig lite blåst på sommarvädret. Mysfrukost på uteplatsen, mysiga sommarkvällar där man sitter ute. (vilket är en myt, eftersom det är så tradigt att man går in och sätter sig framför tv.n istället)
Bara en stranddag har det blivit.
Allting är bara så mycket enklare och roligare när solen skiner och det är varmt och gott...

Rosa ska det vara... och måååånga fickor....
Invigde nya jobbarbrallorna igår när vi startade vi projekt fixa huset... Ska man hjälpa till och var händig behöver man rätt utrustning... Mannen murade och putsade runt fönsterna som vi satte in när vi fixade köket, jag och Oliver stålborstade fasaden inför kommande målning. Kupan där uppe ska fixas, ja det är lite och stå i.
Fick fixat lite annat smått och gott oxå, planterade en ny buske och planterade om några andra växter...

Min "handyman" har varit duktig...
Blev lite övningskörning med Bexan oxå...gick toppenbra... vi är snart redo för vägarna....

Lite mys på gräset hinns oxå med...



1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Mm vi saknar också solen Och värmen. Kram på dig