söndag 8 februari 2015

Man måste slå i botten...

... innan man kan klättra mot toppen... 
Efter en vecka i "isolering" och nästan bara dålig mat mår jag som jag förtjänar... Magknip, uppsvälld, halsbränna, värk i rygg, nacke och höft, plus en vidrig smak i munnen av jäst... (känns som om nått jäser i min mage...)
Jag önskar jag kunde förstå varför en tillfällig, god smak i munnen betyder mer än en hel dags välbefinnande... 
Faktiskt längtar jag efter lite bra mat, som gör gott och en massa svettiga träningspass... man mår ju så bra då och har så mycket bra energi...
Jag tipsade en kollega om lchf, hon ville gå ner lite semesterkilon... Hon har lyckats fantastiskt och på kort tid tappat 7 kg... 
Jag har kommit underfund med att siffran på vågen inte är det viktiga utan att man mår bra, känner sig bra och kan leva ett gott och bra liv... Kloka ord, svårt att få till... Vaknar väl imorgonbitti hungrig som en varg och käkar första grej dom dyker upp... 
Men imorgon har jag en plan... Rysk yoghurt med hallon och hemgjord granola till frukost på jobb. Sedan kotlett med wokgrönsaker till lunch... alltid en start... 
Det är så mycket god, naturlig och bra mat i lchf... så varför hålla på och kludda... 

Inga kommentarer: