måndag 19 januari 2015

Mörkrädd...

Vart är världen på väg... 
Internet i all ära... Jag själv uppskattar och är aktiv på diverse sociala medier... Men när man använder det till mobbing, kränkningar och hot... det är inte ok... Det är så lätt att gömma sig bakom internet och vräka ur sig saker man aldrig skulle vågat i verkliga livet... 
Idag satt jag och scrollade i mitt Facebook-flöde när en video av ett gäng tjejer som mobbade och slog en ensam tjej så kallsinnigt och brutalt...dök upp. De spottade och skrattade och hånade den stackars tjejen... Det gjorde så ont i mitt hjärta... var är världen på väg när våra ungdomar behandlar varandra så...
Strax efter fick jag telefonsamtal från skolan om min odåga till son... Någon hade hotat honom över nätet... Tuff som han är skulle han ta saken i egna händer... Därav samtal från skolan... Missförstå mig rätt... min son är inte Guds bästa barn... och absolut inte oskyldig till allt... Men det finns gränser och jag blir rent ut sagt rädd... Jag hoppas att denna fasen i livet snart går över och att vi tillsammans med skolan kan reda ut allt så man kan få lite frid och ro...Det är lite för mycket just nu... Det är fina, goa ungar men behovet av att ständigt hävda sig förstör så mycket för alla. Slöseri med tid som aldrig kommer igen... 


1 kommentar:

Tinne sa...

Ja på många sätt var tiden innan mobiler och datorer mycket bättre.
Hoppas det löste sig med Oliver...

Love ya!