torsdag 6 november 2014

Min filosofi...

Jag förstår om eventuella bloggläsare drar en suck och klickar bort detta inlägget...Men skit i det för jag skriver lika mycket för min egen skull... För ibland blir saker och ting lite mer på riktigt när man präntar ner sina tankar och funderingar...

Jag har ju för tillfället gått ifrån LCHF och räknar istället kalorier med appen Lifesum. Jag väger mig 1 gång i veckan och planen är att mäta midjemått, bystmått, arm och lår 1 gång i månaden...
Jag gillar fortfarande tanken på att undvika "onödiga" kolhydrater... Planen är nu att äta kolhydraterna tidigt på dagen (så de hinner förbrukas) och ju längre dagen lider så är  det fokus på mer proteiner.... heller inte äta för ätandets skull, för att det är gott eller är sugen på nått... Men ska man äta kolhydrater måste man hålla ner på fettet, och kolisarna är livsfarliga för mig eftersom de triggar i gång mitt sötsug och habegär enormt. Just nu ser jag det som den stora utmaningen - att kunna vistas bland saker jag "inte ska" äta men ändå behålla kontrollen. Men någonstans så ska det vara "gott" att leva, man ska inte se tillbaka på sitt liv och sakna en massa och bli en bitter gammal kärring som slösar bort sitt liv på att ångra...
Jag tror inte riktigt på det här med dålig karaktär...jag tror bara det är hjärnans lilla fula sätt att hitta dåliga ursäkter för att göra fel... Belöningssystemet går på högvarv antingen det är nödvändigt eller ej...
Slutmålet är ju trots allt ändå att kunna leva ett sunt liv i en sund kropp... Visst få äta godsaker men vara medveten om konsekvenserna.

Jag vet det låter skittradigt... Men det är skittradigt att inte må bra i sin egen kropp... Det spelar ingen roll att folk är snälla och säger att jag är fin som jag är... det är jag säkert oxå... i deras ögon, inte i mina... och det är jag som ska leva i min kropp...

Jag inser att jag pratar förbi mig själv här men jag är lita fast i situationen- äta kakan och ha den kvar...

Kontentan är jag vet vad jag vill och hur jag ska göra...men jag kan ändå inte få till det.... Suck och dubbelsuck!!!


Inga kommentarer: